۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • جنگ در سوریه عامل فروپاشی پ ک ک و پژاک شد

جنگ در سوریه عامل فروپاشی پ ک ک و پژاک شد

  • ۲۵ دی ۱۳۹۳
  • ۲۰۳ بازدید
  • ۱

عناصر ایرانی و ترک گروهک پ ک ک و پژاک از جنگ در کردستان سوریه  (کوبانی) امتناء کرده و تعداد قابل توجهی از فرقه جدا شده اند.

انجمن بی تاوان آذربایجان غربی : پ ک ک  و زیر شاخه های تروریستی آن با شکست های متوالی در عرصه سیاسی و ناکامی های بسیار در عرصه نظامی ، چنگ و بحران سوریه را موقیعتی مناسب برای احیاء فرقه و فریب افکار عمومی یافتند ، تا ناکامی های خود را پوشش دهد.

شکست پ ک ک در پروسه ی مذاکرات امرالی و تغییرات رخ داده در کادر رهبری ، فرقه منجر به اختلاف و دوگانگی در گروهک شد ،و جدایی بریا گابار محصول این اختلافات و دوگانگی در فرقه می باشد.

پ ک ک و شاخه های تروریستی آن در مسیر ایزوله شدن قرار گرفته اند که ، بحران سوریه سبب گردید که پ ک ک با استراتژی حمایت از مناطق کردنشین سوریه در کردستان سوریه اعلام استقلال نماید. اعلام خودمختاری و استقلال پ ک ک علاوه بر بروز جنگ با گروه های تکفیری منجر به اختلاف میان احزاب وابسته به بارزانی گردید و این استراتژی  سخیفانه ی پ ک ک نه تنها در حمایت از مردمکُرد نبود بلکه باعث آوارگی هزارن خانواده ی کُرد گردید.

پ ک ک کوبانی را مرکز مبارزات خود با گروه تکفیری داعش قرار داد ، و تمامی زیر شاخه های خود منجمله پژاک را ملزم کرد تا نیروهای خود را در حمایت از کردستان سوریه به این کشور اعزام ، تا در کنار( ی پ گ ) شاخه ی سوری  با داعش جنگ نمایند.

این استراتژی پ ک ک بار دیگر شکست و ناکامی های قابل توجهی را متوجه فرقه ساخت، در ابتدای جنگ پ ک ک تعداد کثیری از اعضای خود را از دست داد ولی مثل همیشه آمار واقعی کشته های خود را کتمان کرد ، اما جدیداً موجی از جدای و فرار اعضای گروهک ، این فرقه را کاملا در مسیر فروپاشی و انحلال قرار داده است.

طبق گزارشات رسیده تعداد بسیاری از عناصر ترک و ایرانی فرقه از گروهک جدا شده و تعدادی خود را تسلیم نیروهای امنیتی و تعدادی دیگر به کشورهای همسایه متواری شده اند. اکنون جدایی عناصر ترک و ایرانی گروهک زمینه ی شکست در برابر داعش را فراهم کرده است . پ ک ک این بار عامل بدبختی مردم کردنشین سوریه گردید و دریای خون در کردستان سوریه به پا کرد. پ ک ک از بدو تاسیس قتل و کشتار و آوارگی مردم کرد را به جای گذاشته است .

 

قبلی «
بعدی »

۱ دیدگاه

  1. پ ک ک تنهاحزبی بودکه مردم کوبانی نجات داد وهمه جهانیان پ ی د وشاخه نظامیش که وابسته به پ ک ک است تحسین میکنندحالاتو هی دروغ چاپ کن مردم اگاهن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *