۳۱ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • جنگ در سوریه به ترکیه گسترش خواهد یافت

جنگ در سوریه به ترکیه گسترش خواهد یافت

  • ۱۰ شهریور ۱۳۹۲
  • ۳۴۳ بازدید
  • ۰

پشتیبانی ترکیه از گروه‌های تبهکار سوری علیه کردستان سوریه و حمایت از امریکا برای حمله نظامی به سوریه تنها به سوریه ختم نمی گردد، بلکه کشور ترکیه را هم فرا خواهد گرفت.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی:«دوران کالکان» عضو شورای رهبری ک.ج.ک در خصوص حمله نظامی قدرت‌های غربی به سوریه هشدار داد و گفت هرگونه دخالتی نظامی راه را بر جنگی خواهد گشود که محدود به سوریه نخواهد شد. وی افزود:«هر حمله‌ای همانند جنگ جهانی اول به جنگی نظامی جهانی جدید با مرکزیت خاورمیانه مبدل خواهد شد. جنگی منطقه‌ای خواهد شد. باید همگان بر این امر واقف باشند».دوران کالکان, عضو شورای رهبری ک.ج.ک غروب روز گذشته در مصاحبه با «ستیرک تی‌وی» عواقب حمله نظامی به سوریه را مورد تحلیل قرار داد.
دوران کالکان گفت به این دلیل تاکنون دخالتی نظامی صورت نگرفته که بر این مسئله واقف بودند. وی افزود:«اگر چاره‌یابی سیاسی تحقق نیابد, آنگاه دخالت نظامی مطرح خواهد شد که در آن صورت فاجعه‌بار خواهد بود. حقیقتا منطقه به دریایی از خون مبدل خواهدشد. وضعیتی مشابه جنگ جهانی اول به میان خواهد آمد. باید همه طرف‌ها از آن وضعیت دوری کنند.
وی همچنین در خصوص پشتیبانی ترکیه از گروه‌های تبهکار سوری علیه کردستان و حمله به کردها افزود :«اگر ترکیه بزودی مواضع خود را تغییر ندهد, باید بخوبی بداند که جنگ سوریه , ترکیه را هم فراخواهد گرفت»
کالکان تصریح کرد:ترکیه از همان اوایل گرفتار جنگ سوریه شده، باید همگان بر آن واقف باشند.گروه‌های تبهکار سوری مزدور ترکیه هستند و از طریق مرز ترکیه وارده سوریه شدند ، من به جرأت می‌گویم که اگر دولت آ.ک.پ ترکیه مواضع خصمانه خود را ادامه دهد و از تبهکاران سوری پشتیبانی و در ترکیه پناهشان دهد, مواضع حزب دموکراتیک (PYD) هم تغییر خواهد کرد. مواضع تمام احزاب و گروهک ها . ما نه دیوانه‌ایم و نه احمق. خیال نکنند قتل‌عام‌ کردهای سوریه و مجبورساختن‌شان به پناهندگی را از یاد برده‌ایم. هیچ کردی هم از یاد نخواهد برد. هیچ‌کس برای همیشه نظاره‌گر باقی نخواهدماند. اگر ترکیه مواضعش را تغییرندهد, آنگاه جنگ موجود در سوریه, ترکیه را هم خواهد سوزاند. من نمی‌خواهم کسی را تهدید کنم, اما جنگ تنها به جزیر, حلب و عفرین محدودنخواهد شد.»

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین