۱۸ شهریور ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • جنایات پ ک ک در شرق ترکیه :عناصر مسلح پ.ک.ک مرد ۹۰ ساله را زنده زنده سوزاندند

جنایات پ ک ک در شرق ترکیه :عناصر مسلح پ.ک.ک مرد ۹۰ ساله را زنده زنده سوزاندند

  • ۱۶ اسفند ۱۳۹۴
  • ۱۲۲۶ بازدید
  • ۰

مأموران امنیتی ترکیه مردم شهر سور را برای در امان ماندن از جنگ داخل شهر تخلیه کردند، در این ارتباط تعدادی مردم این شهر ادعا می کردند شبه نظامیان حزب کارگران کردستان (پ ک ک) یک مرد ۹۰ ساله را زنده زنده سوزاندند.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی بنقل از آناج ،در شهر سور از توابع دیاربکر ترکیه، عملیات ارتش ترکیه بر علیه کردها هنوز ادامه دارد و تا به این لحظه ۴۳ نفر از مردم این شهر توسط نیروهای امنیتی از شهر بیرون آورده شده اند.
در گفتگوی بین افراد تخلیه شده با نیروهای امنیتی موضوعی دلخراش آشکار شد؛ به گفته این افراد، شبه نظامیان حزب کارگران کردستان (پ ک ک) یک مرد سالخورده را به صورت زنده آتش زدند.
در این میان؛ به گفته مأموران امنیتی شبه نظامیان پ ک ک علاوه بر سپر قرار دادن کودکان برای حفاظت از خود، از تخلیه شهر نیز جلوگیری می کنند.
ما را در زیرزمین ها زندانی کردند
ستاد کل نیروهای مسلح ترکیه، ویدئویی را که در زمان تخلیه مردم گرفته شده بود، منتشر کرد. در این ارتباط سخنان یک زن به این گونه منتشر شد: “شبه نظامیان پ ک ک ما را ترک نمی کردند، هرجا که می رفتند ما را هم همراه خود می کشاندند، ما را در زیرزمین ها زندانی می کردند.”
شما را گلوله باران می کنیم
یک فرد دیگر خارج شده از شهر نیز به سوزانده شدن یک مرد سالخورده اشاره کرد. در این میان یک کودک که در بین افراد تخلیه شده بود جملات دلخراشی به زبان آورد،کودک وحشت زده گفت :” اعضای پ ک ک به ما می گفتند گلوله بارانتان می کنیم.تمامی خوراک، پوشاک و جواهرات را به تروریست ها دادیم، همه اینها را به “هارون” فرمانده خودخوانده شهر سور دادیم”
باید خاطر نشان کرد؛ دو حزب بزرگ ترکیه که مخالف حکومت اردوغان هستند، مدعی هستند؛ عامل اصلی این اتفاقات و جنگ داخلی ترکیه شخص رجب طیب اردوغان و حزب عدالت و توسعه می باشد، همچنین رؤسای احزاب جمهوری خواه و دموکراتیک خلق، شخص اردوغان را عامل جنگ در منطقه و سوریه می دانند، آنها معتقدند اردوغان و حکومت عدالت و توسعه نفت داعش را خریده و سلاح و مهمات به آن ها می دهد.
در این میان، سخنگوی سابق حزب حرکت ملی با متهم کردن اردوغان بیان کرد: “ترکیه تبدیل به حیاط خلوت داعش شده است.”
می توان گفت اردوغان ابتدا با حزب کارگران کردستان آشتی کرده و آنها را داخل شهرها آورد، سپس در یک سیاست کثیف شروع به جنگ با آنها کرد که این موضوع به ادعای حزب دموکراتیک خلق موجب کشته شدن غیر نظامیان در جنوب شرق ترکیه شده است. اردوغان با شروع جنگ آرای انتخاباتی حزب خود را نیز افزایش داد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین