۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • جمیل بایک: انتخابات ۲۰۱۵ ترکیه مهمترین انتخابات در تاریخ جمهوریت ترکیه است

جمیل بایک: انتخابات ۲۰۱۵ ترکیه مهمترین انتخابات در تاریخ جمهوریت ترکیه است

  • ۱۸ بهمن ۱۳۹۳
  • ۳۷۳ بازدید
  • ۰
رئیس مشترک کنگره جوامع کرد در اظهاراتی تاکید کرد که انتخابات پیش روی ترکیه، مهمترین انتخابات این کشور از زمان سقوط دولت عثمانی است.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از Kurdistan24، جمیل بایک، رئیس مشترک کنگره جوامع کرد در اظهاراتی به ارزیابی انتخابات ۲۰۱۵ ترکیه پرداخته و اعلام کرد: ترکیه مهم ترین انتخابات تاریخ جمهوریت خود را پیش رو دارد. نتایج انتخابات، آینده ترکیه را تعیین خواهد کرد. در انتخابات پیش رو یا اقتدارگرایی احزابی مانند حزب عدالت و توسعه و حزب جمهوری خواه خلق ترکیه ادامه پیدا خواهد کردو یا جهش به سوی تغییر سیستم اتخاذ خواهد شد. منظور از این جهش، گام برداشتن به سوی دموکراتیزه کردن کشور است. در این جا است که نقش حزب دموکراتیک خلق ها پررنگ خواهد شد. ائتلاف تمام حرکت های انقلابی کُرد در زیر سقف حزب دموکراتیک خلق ها، میراث انقلابی حرکت های کرد را ادامه خواهد داد و در تاریخ مبارزات کردها ردپای خود را برجای خواهد گذاشت.
وی افزود: حزب دموکراتیک خلق ها تنها حزب و حرکت سیاسی در عرصه سیاسی این کشور است که توانایی آن را دارد تا به بازی های دروغین ساخته شده برای دموکراتیزه کردن ترکیه پایان داده و دموکراتیزه کردن واقعی را به اجرا درآورد. تلاش این حزب نیز در همین راستا است. بنابراین ائتلاف تمام حرکت های چپ، انقلابی، سوسیالیستی و دموکراتیک در زیر چتر حزب دموکراتیک خلق ها ضروری به نظر می رسد.
بایک در ادامه سخنان خود با بیهوده دانستن حمایت از نمایندگان مستقل در انتخابات پارلمان ۲۰۱۵ ترکیه، عنوان کرد: با تصمیم حزب دموکراتیک خلق ها مبنی بر حزبی وارد شدن به انتخابات، این حزب آغازگر مجادله دموکراتیک برای مقابله با سیستم موجود در ترکیه است. در عین حال این مسئله و ائتلاف حرکت های انقلابی با یکدیگر در مسیر حل و فصل تمام مسائل کردها، علوی ها و تمام اقلیت ها نقش بزرگی بازی خواهد کرد. حل و فصل مسئله کردها تنها با ائتلاف و مبارزه حرکت های انقلابی با یکدیگر صورت خواهد گرفت.
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین