۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • جدی ترین مسئله، مبارزه با فقر و بیکاری است نه برگزاری کنسرتها

جدی ترین مسئله، مبارزه با فقر و بیکاری است نه برگزاری کنسرتها

  • ۵ مهر ۱۳۹۳
  • ۳۵۳ بازدید
  • ۰

نماینده مردم ارومیه در مجلس گفت:در حال حاضر مهم ترین نیاز جوانان و جدی ترین مسئله، جهاد در کشور و مبارزه با فقر و بیکاری و گرانی است.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از اروم نیوز،عابد فتاحی در گفت و گو با تیار؛در رابطه با اجرای برخی برنامه های بی هدف در سطح استان اظهار داشت:در حال حاضر مهم ترین و جدی ترین الویت کاری برای مسئولان ما در سطح کشور ،استان و شهر حل مشکل بیکاری جوانان خصوصا در طبقه تحصیل کرده هست که به یک معضل جدی تبدیل شده است.

وی فرهنگسازی در راستای ارتقای کیفیت دانشگاهها و ایجاد کارخانه های صنعتی را در جهت ایجاد اشتغال برای جوانانی که با مدرک لیسانس،فوق لیسانس و دکترا فارغ التحصیل شده اند و در بازار کار دنبال کار می گردند را مهم ترین الویت دانست .

فتاحی افزود:باید مراکز فنی حرفه ای را تقویت کنیم و نیروی کار را به جای مهاجرت به کشورهای خارجی مورد تربیت قرار دهیم تا دوره های مهارت را طی کنند و جذب بازار کار شوند و زمینه ازدواج و تشکیل خانواده برای آنان فراهم کنیم .

وی به عواقب خطرناکی که بیکاری برای فرد و جامعه ایجاد می کند اشاره کرد و اظهار داشت:مهاجرت جوانان به خارج علاوه بر هزینه هایی که برای خانواده دارد فرد و خانواده را دچار مشکلات جسمی و روحی می کند و خود این امر به نوبه خود خطرات جبران ناپذیری را بر زندگی و آینده جوانان می گذارد .

وی گفت:به نظر من بزرگترین کار در کشور، استان و شهرستان ما رفع و برنامه ریزی برای حل مشکلات جوانان است.

فتاحی افزود: بعنوان نماینده مرد م ارومیه در مجلس شورای اسلامی عرض می کنم این جلسات همایش ها برنامه ها و مسائلی که جزیی هستند بازخوردی در جامعه ندارند چرا که متأسفانه به هنگام مراجعه به ادارات هرمسئولی در هراداره ای یا در جلسه هست یا در همایش.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به هزینه های گزافی که جهت اجرای برخی برنامه ها حیف و میل می شوند افزود:بجای اینکه این هزینه های بیجا جهت اجرای برخی برنامه های بی فایده صرف شوند با این هزینه ها می توان تعداد زیادی از مشکلات کشور مخصوصا در رابطه با بیکاری را حل کرد تا بدین وسیله اهداف خاصی تأمین شود .

فتاحی گفت:اولویت این است که برای کشور چه در استانها و چه در شهرستانها تمامی وزارتخانه ها باید فرهنگ سازی عمیق و توسعه پایدار خاص را ایجاد کنند نه اینکه با این جلسات و برنامه ها که بسیار هم پرهزینه هستند انرژی و بودجه کشور را هدر دهیم.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین