۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

جدایی نزدیک به ۱۰۰ عضوء پژاک

  • ۴ اردیبهشت ۱۳۹۳
  • ۱۹۸ بازدید
  • ۰

با جدایی  نزدیک به ۱۰۰ عضوء تروریستی پژاک  ،   ماهیت و هویت ضدکُردی آن  بر همگان هویدا شد.

انجمن بی تاوان آذربایجان غربی : وجود اختلافات شدید و دودستگی در گروهک ترویستی پژاک منجر به جدایی  ۱۰۰ تن از اعضای این فرقه ی  کردستیز گردید، علی رغم  وجود اختلاف میان اعضای گروهک  مشکلاتی نظیر تبیعض قومی  و برتر بودن کُردهای ترکیه بر کُردهای ایرانی ،مشکلات غذایی ،بهداشتی و رفاهی از دیگر عوامل ریزش اعضاء در پژاک محسوب می گردد.

برخی از اعضای جدا شده از گروهک یاغی  پژاک به سایر گروه های کُردی نظیر خبات ،پاک و… جذب شده اند ، و تعداد دیگر در شمال عراق ساکن و به کارگری مشغول شده اند.

بی برنامگی ،عدم مدیریت و سازماندهی منسجم  و نداشتن قدرت تصمیم گیری از مهمترین عواملی محسوب می شود که پژاک را با چنین بحرانی مواجه ساخته است. جدایی تعداد چشم گیری از اعضای پژاک یقیناً بر هویت و اعتبار این گروهک در میان سایر احزاب کُردی ضربه می زند. پژاک که همیشه مدعی بود سایر گروه های کُردی ناکارآمد و عوامل حکومت ها می باشند امروزه درصد قابل توجهی از اعضای خود را در این گروه های ناکارآمد می یابد ، و این به منزله بی هویتی و ناکارآمدی پژاک که اعضای آن از گروه جدا شده و به گروه های دیگر می پیوند.

با وجود چنین شرایطی به احتمال یقین پژاک در سال جدید به کلی از صحنه ی روزگار حذف خواهد شد و به زباله دان تاریخ می پیوند ، چرا که پژاک دست نشانده  پ ک ک در خاک ایران می باشد و تمام برنامه ها و استراتژی آنها توسط پ ک ک تدوین می شود ، ولی هم اکنون پ ک ک خود دچار بحرانی شده است که دیگر نمی تواند به زیر شاخه های خود توجهی داشته باشد و از لحاظ نظامی و مالی آنها را پشتیبانی نماید.

شکست در مذاکرات صلح با دولت ترکیه ، ناکامی و شکست در درگیری ها سوریه با احزاب کُردی وابسته به بارزانی و گروه های تکفیری ، شکست در انتخابات شهرداری ها ترکیه و مهمتر از همه وجود اختلافات  شدید  میان جمیل بایک و مراد کاریلان که منجر به دو دستگی در پ ک ک شده ، می توان از مهمترین عوامل بی توجهی پ ک ک به پژاک محسوب گردد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین