۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • جایگاه پژاک در فرمول «خاورمیانه جدید»

جایگاه پژاک در فرمول «خاورمیانه جدید»

  • ۹ مرداد ۱۳۹۱
  • ۲۰۲ بازدید
  • ۰

ریزان جاوید (عضو کوردیناسیون پژاک) اخیراً به تحلیل درخصوص مداخلات همه جانبه‌ی غربی‌ها علیه ایران پرداخته و با تعریف و تمجید از رویکرد غربی‌ها از زمان مداخله‌ی نظامی آنها در افغانستان و بعداً عراق و …ایران را در موجی از مداخلات خارجی توصیف می‌کند.

جاوید در گفته‌های خود به خیلی از موارد اشاره کرده حالا چه غلط و چه درست، کاری به آنها نداریم. اما نکته‌ی قابل تأمل در سخنان این سرکرده‌ی قندیل‌نشین پژاک اینکه کوچکترین اشاره‌ی به نقش پژاک در این پروژه‌ی خصمانه‌ی غربی‌ها نکرده است. این درحالیست که پژاک هم بخشی از سناریوی آمریکا تحت نام « خاورمیانه‌ی جدید» است که بمنظور تشدید فشار بر ایران توسط غربی‌ها و دستور مستقیم پ‌ک‌ک تاسیس شد. این فرقه رسالت آشوب و ناامنی مرزهای غرب کشور و ایجاد آتش نفاق و تفرقه در میان ملت‌های ایران را برعهده دارد. ناگفته نماند از تابستان سال گذشته تاکنون که اعضای این فرقه‌ متحمل شکست هولناک از جانب سپاه پاسداران شد؛ تاکنون قادر به ابراز وجود مجدد نبوده‌ و بعضاً در دنیای مجازی از این نوع سخنان دیکته شده را تحویل اعضا و هوادارانشان می‌دهند.

این فرقه از یک طرف در اساسنامه‌ی فرقه‌ای خود از دشمنی و چگونگی مقابله با امپریالیسم و نظام سرمایه‌داری گفته و در عمل هم به عصای دست آنها تبدیل شده و جز جنگ‌افروز و ایجاد نفاق و ناامنی در منطقه، گویا رسالت خاص دیگری را عهده‌دار نباشد.

رفتار دوگانه‌ی غربی‌ها در قبال فرقه‌ها و گروهک‌هایی از جنس پژاک در منطقه‌ی خاورمیانه و همچنین پارادوکس رفتاری این فرقه‌ها درخصوص موضع ضدامپریالیستی‌ آنها، همیشه بعنوان سئوالی در مجامع سیاسی و روشنفکری مطرح بوده است. اما امروزه جواب به چنین سئوال‌هایی بسیار ساده است، زیرا چهره‌ی واقعی هردو طرف، برای عموم ملت‌های منطقه هویداست. لذا دیگر افرادی همچون جاوید و رفقای جیره‌خوار آمریکائیش که قندیل را به مکانی برای عیش و نوش خود و پایگاه امپریالیست در منطقه تبدیل کرده‌اند؛ نخواهند توانست کوچکترین تأثیری بر اذهان عمومی و نحوه‌ی نگرش آنها به این فرقه‌های جیره‌خوار داشته باشند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین