۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • تولید و ترانزیت مواد مخدر منابع درآمدی پ ک ک ،پژاک

تولید و ترانزیت مواد مخدر منابع درآمدی پ ک ک ،پژاک

  • ۸ تیر ۱۳۹۵
  • ۳۴۲ بازدید
  • ۰

پ.ک.ک و شاخه های تروریستی آن نظیر پزاک  سالانه ازتولید و تجارت شاهدانه ۵۰۰ میلیون لیر ترک و از قاچاق مواد مخدر ۱٫۵ میلیارد دلار درآمد دارند.

 

انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از آناتولی ،بر اساس گزارش تهیه شده توسط وزارت کشور ترکیه٬ تجارت مواد مخدر؛ منبع مالی اصلی گروه های تروریستی از جمله پ.ک.ک است.

در این گزارش آمده است: گروه های تروریستی برای تقویت منابع مالی خود به تولید، قاچاق، فروش مواد مخدر و پول شویی دست زده اند.

بر اساس گزارش های امنیت بین المللی٬ گروه تروریستی «پ.ک.ک» و «ک.ج.ک»، نیروهای مسلح انقلابی کلمبیا(FARC)٬ ببرهای آزادی‌خواه تامیل ایلم (LTTE)٬ جنبش اسلامی ازبکستان(IMU) تشکیلاتی هستند که فعالیت های قاچاق مواد مخدر را انجام دادند ومنابع مالی عظیمی از این طریق کسب کرده اند.

هم چنین گزارش های بین المللی نشان می دهند؛ افرادی که در عملیات مواد مخدر دستگیر شده اند و دارای سوابق جنایی در ارتباط با سازمان های تروریستی٬ پول شویی و قاچاق مواد مخدر نیز هستند، به ارتباط خود با این سازمان ها به طورعلنی اعتراف کرده اند.

طبق گزارش ها؛ گروه تروریستی پ.ک.ک در آزمایشگاهی در اردوگاه شمال عراق هروئین تولید می کند و از فروش هر کیلو از این هروئین که در روستاهای مرزی عراق و ایران تولید می شود، درآمد کسب کرده و یا این مواد مخدر را که در شمال عراق تولید می شود؛ به کشور های اروپا انتقال می دهد. خرید فروش مواد مخدر و توزیع خیابانی آن در اروپا نیز توسط افراد وابسته به پ.ک.ک انجام می شود.

پ.ک.ک. در حومه دیاربکر نیز از تولید حشیش درآمدهای کلانی کسب می کند.

بر اساس گزارش وزارت کشور ترکیه از سال ۱۹۸۴ تا ۲۰۱۵ در سراسر کشور در نتیجه ۳۸۱ عملیات مبارزه با مواد مخدر و ترور ۲۸۳ مظنون دستگیر و ۶ کارگاه تولید مواد کشف شدند. در این سلسله عملیات ۵ هزار ۵۴۳ کیلو گرم هروئین٬ ۴۱ هزار ۲۴۹ کیلو گرم حشیش ٬ ۷۱۰ کیلو گرم کوکائین٬ ۲۱ کیلو گرم تریاک٬ ۲۷ هزار ۴۶۵ لیتر استیک انیدرید٬ ۱۷ میلیون ۹۵۸ هزار ۴۶۹ اصله گیاهان شاهدانه و۴هزار۳۰۴کیلو گرم مورفین کشف وضبط شده است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین