۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • توجه جمهوری اسلامی به اقلیت های دینی نظیر ندارد

توجه جمهوری اسلامی به اقلیت های دینی نظیر ندارد

  • ۱۰ دی ۱۳۹۳
  • ۳۵۴ بازدید
  • ۰

آذربایجان غربی به لحاظ وجود پیروان ادیان و اقوام مختلف به عنوان رنگین کمان قومیت ها معروف است.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از اروم نیوز، با توجه به اینکه سازمان عفو بین الملل دائما در گزارش های مختلف، خبر از تبعیض های نژادی شدید علیه مسلمانان در اروپا می دهد در ایران اسلامی شاهد هستیم که ادیان و قومیت های مختلف قرن هاست دوشادوش مردم مسلمان ایران همواره برای سربلندی و عزت کشور گام برمی دارند.

اقلیت هایی که پیروان مسیح نمونه بارز آنها هستند و با پایبندی و احترام به قوانین نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با صلح و صفا در کنار مسلمانان زندگی می کنند.

همزیستی مسالمت آمیز اقوام و ادیان مختلف در آذربایجان غربی

در همین راستا مقامات رسمی مسیحیان نیز زندگی مسالمت آمیز اقلیت های مذهبی در کشور ایران را که از جمله کشورهای نمونه و مکانی امن برای کل اقوام و ادیان است و همچنین آذربایجان غربی را که نمونه ای زیبا از همزیستی مسالمت آمیز اقوام و ادیان مختلف در کشور است را تحسین می کنند.

اسقف کلیسای آشوری ارومیه،معتقد است: در سایه همین امینت و آرامش موجود در کشور است که زمینه های پیشرفت و تعالی برای همه آحاد مردم و اقلیت های دینی و مذهبی فراهم شده است.

به عقیده اسقف توماس میرم عدالت و قانونمداری از نعمت های بزرگ جمهوری اسلامی نسبت به ادیان و اقوام مختلف است و آذربایجان غربی نیز نمونه ای زیبا از همزیستی مسالمت آمیز اقوام و ادیان مختلف در کشور می باشد.

اسقف توماس میرم عدالت، قانونمداری و امنیت اجتماعی را از نیازهای اصلی هر جامعه می داند که در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران این امور مهم محقق شده است.

توجه جمهوری اسلامی به اقلیت های دینی نظیر ندارد

کشیش کلیسای شرق آشور نیز درباره اتحاد و زندگی مسالمت آمیز اقوام و ادیان مختلف در کشور معتقد است: توجه جمهوری اسلامی به اقلیت های دینی و تلاش نظام و دولت ایران برای اعتلای علمی، فرهنگی، ورزشی و اجتماعی مسیحیان در هیچ یک از کشورهای جهان نظیر ندارد

به گفته کشیش عزیزیان اقلیت های دینی گردهمایی ها و آیین های مختلف مذهبی خود را با حضور مسیحیان کشورهای جهان ، بی هیچ دغدغه و محدودیتی در ایران اسلامی برگزار می کنند و جمهوری اسلامی نه تنها نسبت به این نوع اجلاس ها و آیین ها مخالفتی نشان نمی دهد، بلکه زمینه های برگزاری هر چه بهتر آنها را فراهم می کند.

کشیش کلیسای شرق آشور ادعای برخی کشورهای اروپایی و آمریکایی که خود موانع و محدودیت های زیادی را برای اقلیت های دینی و قومی فراهم می کنند و سپس جمهوری اسلامی را به نقض حقوق اقلیت ها متهم کنند را بسیار مضحک می داند و معتقد است: کشورهایی که پول و تجهیزات برای گروه های افراطی و تروریستی فراهم می کنند تا در کشورهای منطقه، مسیحیان و مسلمانان را به خاک و خون بکشند ، حق ندارند دم از حقوق بشر بزنند.

مسیحیان ایران در حقوق اجتماعی با شهروندان دیگر کشور یکسان و برابر هستند

به گفته کشیش عزیزیان آزادی عمل و شور و نشاط جامعه مسیحیان ایران اعم از آشوری، کلدانی و ارمنی برای مسیحیانی که از دیگر کشورهای جهان به ایران می آیند باورکردنی نیست و مسافران خارجی باور نمی کنند که مسیحیان ایران در حقوق اجتماعی با مسلمانان یکسان و برابر باشند.

کشیش کلیسای شرق آشور معتقد است: اقلیت های دینی به لحاظ حقوقی نیز از آزادی عمل کامل برخوردارند و در مسائلی از قبیل ازدواج، طلاق، ارث به شریعت خود عمل می کنند و محاکم قضایی نیز احکام مربوط به شریعت مسیحیت را به رسمیت می شناسد.

مسیحیان ایران هرگز خود را اقلیتی جدا از جامعه ایران نمی دانند

وی با تقدیر از مسولین و مقامات نظام جمهوری اسلامی تاکید دارد که مسیحیان ایران هرگز خود را اقلیتی جدا از جامعه ایران نمی دانند ، بلکه خود را مجموعه ای از ملت بزرگ ایران می دانند، چنانکه در هشت سال دفاع مقدس درکنار برادران مسلمان خود با تقدیم شهداء و جانبازان زیادی به دفاع از میهن خود برخاسته اند.

کشیش عزیزیان تاکید دارد که تلاش دشمنان برای تفرقه افکنی بین مردم ایران راه به جایی نخواهد برد و همواره مغلوب اتحاد و انسجام ملت ایران خواهند شد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *