۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • تنش در پارلمان کردستان بر سر منصب ریاست اقلیم

تنش در پارلمان کردستان بر سر منصب ریاست اقلیم

  • ۸ آبان ۱۳۹۶
  • ۳۲۷ بازدید
  • ۰

در نشست غیر علنی امروز پارلمان کردستان نامە مسعود بارزانی رئیس اقلیم قرائت شد، اما به دلیل اعتراض نمایندگان جنبش تغییر به لایحە تقسیم اختیارات منصب ریاست اقلیم کردستان، این نشست به مدت یک ساعت متوقف شد.

به گزارش انجمن بی تاوان به نقل از ا کردپرس ،روز یک شنبه نشست پارلمان کردستان به منظور بررسی مسئلە منصب ریاست اقلیم کردستان و قرائت نامە ای که مسعود بارزانی رئیس اقلیم کردستان و رهبر حزب دمکرات به پارلمان فرستاده بود، برگزار شد.

رسانە های اقلیم کردستان از جملە روداو و ان آر تی گزارش دادند که این نشست با رای نمایندگان پارلمان به صورت غیر علنی آغاز شده و نامە بارزانی برای نمایندگان قرائت شد، اما هنوز جزئیات آن اعلام نشده است.

آیدین معروف نماینده پارلمان کردستان از جبهه ترکمانی در این خصوص به ان آر تی گفت که در نامە بارزانی آمده که وی از این پس در منصب ریاست اقلیم باقی نمانده و درخواست کرده که مدت ریاست وی تمدید نشود و اختیارات وی در این منصب به قوای سە گانە اقلیم واگذار شود.

همچنین خبرنگار روداو گزارش داد که نمایندگان جنبش تغییر که نشست های پیشین پارلمان را بایکوت کرده و امروز پس از مدت دو سال برای اولین بار در نشست پارلمان شرکت کرده بودند، به این نامە بارزانی اعتراض کرده و با کوبیدن بر روی میزهای خود، نظم جلسە را برهم زدند.

طبق این گزارش، نمایندگان جنبش تغییر تقسیم اختیارات منصب ریاست اقلیم را غیر قانونی دانستە و اعلام کرده اند که بنا به قانون اقلیم کردستان باید در صورت کنارە گیری رئیس اقلیم اختیارات وی به مدت ۶۰ روز به رئیس پارلمان واگذار شود، این در حالی است که رئیس پارلمان که از اعضای جنبش تغییر است به دلیل اختلافات میان جنبش تغییر و حزب دمکرات دو سال است که توسط حزب دمکرات از ورود به پارلمان منع شده و در نشست امروز نیز حضور نیافت.

مشخص نیست که آیا نمایندگان موفق به ادامە نشست خواهند شد و یا به دلیل این اختلافات نشست لغو می شود و یا بدون حضور نمایندگان جنبش تغییر و جماعت اسلامی کردستان که از آنان حمایت می کنند برگزار می شود.

بنا به تصاویر پخش شده از سوی شبکه تلویزیونی روداو، در پی متوقف شدن نشست پارلمان رابون معروف نمایندە مستقل پارلمان کردستان قصد داشت در کنفرانسی خبری مواضع خود را اعلام کند که با آغاز سخنان وی، از سوی نمایندگان حزب دمکرات به دلیل آنچە آنان اهانت به بارزانی و نیروی پیشمرگ می خواندند، مورد حملە قرار گرفتە و توسط نیروهای امنیتی پارلمان از صحنە خارج شد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *