۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • تنش در مناطق کردنشین ترکیه؛ آغاز درگیری ها میان هواداران پ.ک.ک و نیروهای امنیتی ترکیه

تنش در مناطق کردنشین ترکیه؛ آغاز درگیری ها میان هواداران پ.ک.ک و نیروهای امنیتی ترکیه

  • ۴ مرداد ۱۳۹۴
  • ۳۶۶ بازدید
  • ۰
اکثر شهرهای کردنشین ترکیه شاهد درگیری میان نیروهای وابسته به پ.ک.ک و نیروهای امنیتی و ژاندارمری ترکیه است.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی  به نقل از خبرگزاری دوغان، با توجه به تحولات اخیر در ترکیه و آغاز عملیات نظامی ارتش این کشور علیه پ.ک.ک در اکثر شهرهای کردنشین ترکیه شاهد درگیری میان نیروهای وابسته به پ.ک.ک و نیروهای امنیتی و ژاندارمری ترکیه هستیم. این درگیری ها در حالی صورت می گیرد که ارتش ترکیه از زمین و هوا مواضع پ.ک.ک در اقلیم کردستان عراق را مورد هدف قرار داده و یگانهای مدافع خلق (HPG) شاخه نظامی حزب کارگران کردستان (PKK) در آخرین بیانیه خود آتش بس میان گریلای پ.ک.ک و ارتش ترکیه را پایان یافته یاد کرده است.
مشروح اخبار از درگیری های چند ساعت اخیر در سطح مناطق کردنشین ترکیه میان نظامیان پ.ک.ک با نیروهای امنیتی ترکیه بدین شرح است:
دیاربکر: در ساعت ۲۰:۳۰ به وقت محلی ترکیه در منطقه “بیسمیل” از استان دیاربکر میان نظامیان پ.ک.ک و نیروهای امنیتی ترکیه درگیری رخ می دهد. پس از انفجار بمبی در محل اقامت نیروهای ویژه امنیتی شهر بیسمیل درگیری های مسلحانه آغاز شد که در این درگیری ها ۷ نیروی ویژه ترکیه زخمی شده و به بیمارستان دولتی بیسمیل منتقل شده اند.
حکاری: درگیری ها در شهر “شمدینلی” استان حکاری در ساعت ۲۲:۴۰ به وقت محلی آنکارا آغاز شد. در تیراندازی های صورت گرفته ۲ پلیس ترکیه که حال یکی از آنان وخیم گزارش شده است زخمی شده اند. عملیات ارتش ترکیه علیه نیروهای پ.ک.ک در این شهر همچنان ادامه دارد.
باتمان: شهر “کوزلوک” از استان باتمان نیز شاهد درگیری میان نیروهای امنیتی ترکیه و نظامیان پ.ک.ک بود. در اثر انفجار بمبی دست ساز در ساختمان حکومتی کوزلوک، یک پلیس و یک نگهبان زخمی شده اند.
بینگول: استان بینگول نیز بعد از ماه ها آرامش دیشب ساعت ۱۹:۰۰ به وقت محلی آنکارا شاهد درگیری میان نظامیان پ.ک.ک و نیروهای امنیتی بود. هواداران پ.ک.ک بعد از ماه ها عدم تظاهرات حکومتی دیشب به خیابان ها آمده و راه های مواصلاتی این شهر را بستند. در این شهر نیز درگیری های زیادی مخابره شده است.
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین