۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • تنش بین حزب دموکرات و اتحادیه میهنی بر سر جذب اعضای یکدیگر

تنش بین حزب دموکرات و اتحادیه میهنی بر سر جذب اعضای یکدیگر

  • ۲۷ فروردین ۱۳۹۳
  • ۳۳۴ بازدید
  • ۰

یکی اعضای شورای رهبری حزب دموکرات کردستان عراق اعلام کرد: بازی جذب اعضای احزاب را اتحادیه میهنی آغاز و برخی از اعضای حزب دموکرات کردستان عراق را جذب کرد.

انجمن بی تاوان آذربایجان غربی : علی عونی، عضو شورای رهبری حزب دموکرات کردستان عراق در گفتگو با رادیو نوا گفت: در توافقنامه استراتژیک به این مسئله اشاره شده است که هیچ یک از احزاب اجازه ندارند که اعضای یکدیگر را در صفوف خود بپذیرند اما اتحادیه میهنی با پشت پا زدن به این توافقنامه اعضای حزب دموکرات را در سلیمانیه و کرکوک به کناره گیری از این حزب و پیوستن به صفوف حزب خود تشویق کرده است.
وی افزود: هم اکنون افرادی که از اتحادیه میهنی به حزب دموکرات عراق پیوسته اند با تمایل خود و بدون هیچ محرک خارجی و به طور داوطلبانه به این اقدام مبادرت کرده اند ما نیز بعد از اینکه دیدیم اتحادیه میهنی به این توافقنامه پایبند نیست، بدون قرار دادن هیچ محدودیتی پذیرای اعضای اتحادیه میهنی شدیم.
شایان ذکر است  اخیرا تعدادی از مسئولین ارشد و میانی اتحادیه میهنی از جمله عارف رشدی، عضو شورای رهبری این حزب به صفوف حزب دموکرات کردستان عراق پیوستند که واکنش شدید برخی از مسئولین اتحادیه میهنی را به همراه  داشت.
سعدی احمد پیره، عضو دفتر سیاسی اتحادیه میهنی تأثیر پذیرفتن اعضای جدا شده این حزب از سوی حزب دموکرات کردستان عراق را ناچیز دانست و آنرا حاصل فشار و تطمیع این حزب عنوان کرده است.
 این عضو دفتر سیاسی اتحادیه میهنی افزود: حزب دموکرات کردستان عراق می تواند شهروند یا روزنامه نگاری را به عضویت بپذیرد اما پذیرفتن یکی از اعضای عالی رتبه اتحادیه میهنی افراط و زیادی روی است اما تلاش ها هیچ تأثیری در کاهش آراء اتحادیه میهنی نخواهد داشت.
لطیف شیخ عمر، عضو شورای رهبری اتحادیه میهنی درباره پذیرفتن کادر یکدیگر از سوی اتحادیه میهنی و حزب دموکرات کردستان عراق گفته است: در یکی از بندهای توافقنامه استراتژیک میان حزب دموکرات و اتحادیه میهنی آمده است: «هیچ یک از احزاب اجازه ندارند کادر حزب دیگری را جذب کنند اما این گونه پیداست که معادلات تغییر کرده و ما نیز به گونه ای دیگر عمل خواهیم کرد.»

ملابختیار عضو ارشد دفتر سیاسی اتحادیه میهنی هم اعضای اتحادیه میهنی را که به حزب دموکرات پیوسته اند«خام فکر» توصیف کرده است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین