۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • تعطیلی یک سینما در سلیمانیه به دلیل نمایش فیلمی مربوط به پ.ک.ک

تعطیلی یک سینما در سلیمانیه به دلیل نمایش فیلمی مربوط به پ.ک.ک

  • ۲۰ دی ۱۳۹۷
  • ۳۶۹ بازدید
  • ۰

مدیر سینما سالم در سلیمانیه، اعلام کرد که نیروهای امنیتی به دلیل اقدام برای پخش فیلمی در رابطه با رهبران ترور شده پ.ک.ک، این سینما را تعطیل کرده اند.

به گزارش انجمن بی تاوان، رَوَز محمد صالح مدیر سینما سالم در سلیمانیه، در نشستی خبری اعلام کرد که نیروهای امنیتی در سلیمانیه که در این استان عمدتاً وابسته به اتحادیه میهنی کردستان هستند، روز سه شنبه ۱۸ دی/۸ ژانویه، اقدام به تعطیل کردن این سینما کرده اند.

وی افزود که تعطیل کردن سینما سالم به دلیل اقدام برای پخش فیلم سه روز در ده سال است که در مورد سکینه جانسز از رهبران پ.ک.ک، که در پاریس به همراه دو تن دیگر از اعضای ارشد این حزب ترور شد، تولید شده است.

همچنین گفت که قرار بوده این فیلم کوتاه ۲۰ دقیقه ای روز جمعه آینده در سینما سالم پخش شود و تبلیغات مربوط به آن نیز انجام شده است.

وی تأکید کرد که فیلم  سه روز در ده سال، به مبارزات کردهای ترکیه و به ویژه سکینه جانسز می پردازد و دارای مجوز نمایش نیز بوده و مانعی قانونی برای نمایش آن وجود ندارد.

سکینه جانسز به همراه فیدان دوغان و لیلا سویلمز در اولین روزهای سال ۲۰۱۳ میلادی در پاریس ترور شدند.

از سوی دیگر منبعی از وزارت امور داخلی اقلیم کردستان به شبکه تلویزیونی ان. آر. تی، گفت که اقدام برای تعطیلی سینما سالم، ارتباطی این وزارت خانه نداشته و تصمیم نیروهای امنیتی سلیمانیه است

همچنین آزاد عبدالله مسئول امور اطلاع رسانی در وزارت فرهنگ و جوانان اقلیم نیز تأکید کرد که فیلم سه روز در ده سال دارای مجوز پخش از این وزارت خانه بوده و ممانعت از پخش آن ارتباطی با وزارت فرهنگ و هنر ندارد.

طی هفته های گذشته نیروهای امنیتی اتحادیه میهنی کردستان در سلیمانیه، اقدام به اعمال فشار علیه جریان ها و فعالین نزدیک به پ.ک.ک، کرده و از جمله دفاتر حزب جنبش آزادی در شهرهای این استان تعطیل شده و بیش از ۱۰۰ تن از هواداران و اعضای حزب به مدت دو روز بازداشت شده و از تظاهرات و تجمعات آنان جلوگیری به عمل می آید و در دو روز گذشته نیز شماری از کتاب فروش ها در سلیمانیه که  اقدام به فروش کتاب های پ.ک.ک، کرده بودند، برای مدت کوتاهی بازداشت شدند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین