۳۰ فروردین ۱۴۰۳

تظاهرات علیه پ.ک.ک در ترکیه

  • ۲۵ شهریور ۱۳۹۴
  • ۳۲۱ بازدید
  • ۰

گروهی از سازمان‌های تجاری، اتحادیه‌ها و اصناف قصد دارند ۱۷ سپتامبر در محکومیت تروریسم تظاهراتی گسترده در آنکارا برگزار کنند.

انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نوشته روزنامه حریت، رئیس اتحادیه اتاق‌های بازرگانی و مبادلات کالا در کنفرانسی در این باره اعلام کرد: ما با هم هستیم و حقوق بشر و قانون وجه مشترک همه ماست. این تظاهرات به دلیل حس مسئولیت برگزار خواهد شد. ما تصمیم داریم ۱۷ سپتامبر از سراسر ترکیه در آنکارا جمع شویم.

شرکت‌هایی همچون سازمان صنعت و تجارت ترکیه، اتحادیه کارگران دولتی ترکیه، کنفدراسیون اتحادیه کارمندان ترکیه و چند سازمان دیگر در این تظاهرات شرکت خواهند کرد.

این تصمیم در حالی گرفته شده است که در پی از بین رفتن توافق دو ساله در ماه ژوئیه بین حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) و دولت درگیری‌هایی رخ داده است. تاکنون طی این درگیری‌ها که سهمگین‌ترین خشونت های این کشور طی دو دهه اخیر است بیش از ۱۰۰ مامور پلیس و صدها شبه نظامی کشته شده‌اند.

رئیس اتاق بازرگانی ترکیه در ادامه اظهارات تاکید کرد: من از تمامی مردم ترکیه می‌خواهم در آنکارا جمع شوند. ما از تمامی افرادی که تروریسم را مایه رنج و بدبختی می‌دانند دعوت می‌کنیم تا برادری مان را در این تظاهرات نشان دهیم. بزرگترین قدرت ما برادری و اخوت ماست.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *