۱۸ شهریور ۱۴۰۳

تشریح وضعیت وخیم مناطق تحت سلطه پ.ک.ک در شمال و شرق سوریه

  • ۲۲ تیر ۱۴۰۳
  • ۶۹ بازدید
  • ۰

✍️روناهی

مردم شمال و شرق سوریه که تاکنون در میان ویرانه‌های جنگی طولانی برای بقا مبارزه می‌کردند، به طور روزانه با فقر، بحران سلامتی و سایر مشکلات زندگی دست و پنجه نرم می‌کنند. بزرگترین ترس آنها تورم و وخامت اوضاع معیشتی در مناطق تحت کنترل اداره خودگردان است. علاوه بر این، بمباران روزانه، به مردم منطقه، وحشت را به ارمغان آورده و منجر به کشته شدن کودکان در راه مدرسه و نابودی آینده هر کودکی که آرزوی معلم یا پزشک شدن دارد، می‌شود. همچنین منطقه غرق در موجهای متوالی گرانی با سرعت فزاینده شده که قیمت کالاهای اساسی را دو برابر کرده و فشار بیشتری بر مردمی که از قبل با عدم قدرت خرید روبرو هستند،وارد می‌کند.

بسیاری از مردم از اداره خودگردان گلایه دارند زیرا آنها فقط به مردم دستور می‌دهند؛ بدون اینکه نتیجه‌ای به نفع مردم حاصل شود و پولی که مردم به دست می‌آورند از طریق فساد موجود در سازمان‌هایشان به جیب اداره خودگردان سرازیر می‌شود.ده‌ها هزار نفر از آوارگان در اردوگاه‌ها و پناهگاه‌های پر ازدحام در شمال و شرق سوریه زندگی می‌کنند که کمک‌های مستمر یا کافی دریافت نمی‌کنند که این شرایط بر حقوق اساسی آنها تأثیر می‌گذارد. نیاز فوری به تامین پناهگاه مناسب برای آب و هوا، دسترسی به غذای مناسب، آب آشامیدنی سالم و بهداشتی و مراقبت های بهداشتی وجود دارد. من با چشم خودم کمبود کمکهای مدیریتی که به مهاجران از منطقه اش ارائه می شود را دیدم، که این امر باعث ایجاد تنش در بین ساکنان محلی به دلیل عدم توجه به مهاجران، کمبود کمک و کمبود آب می شود.

تمام این سختیها فقط برای مردم عادی است، اما نیروهای نظامی هیچ کدام از این مشکلات را تجربه نمی کنند؛ چون همه چیز را به وفور در اختیار دارند. به همین خاطر مردم مناطق خودگردان به این نیروها وابسته نیستند. برخی هم می گویند که تا جایی که من می دانم، این نیروها زمینهای ما را فروخته و ما را آواره کرده اند، در حالی که خودشان در رفاه کامل هستند و هیچ سختی ای نمی کشند.

اوضاع زندگی مردم شمال سوریه به دلیل شرایط موجود بسیار دشوار است و به همین دلیل ترکیه از آنها سوء استفاده می‌کند و فقط برای منافع خود، به خاطر پول و به دلیل کمبود فرصت‌های شغلی در منطقه از آنها استفاده می‌کند. بنابراین، پ.ک.ک حدود ۱۰ نفر یا بیشتر از ساکنان منطقه را به دلیل قتل عناصر قسد تبعید کرد و در مقابل، ترکیه مبلغ هنگفتی برای کشتن مقامات قسد پرداخت کرد. هدف از این اقدام (پول) بود. چیزی که این مردم را به انجام چنین کاری سوق داد، عدم کمک اداره خودمختار و عدم تامین نیازهای کل مردم بود. در برخی مناطق مانند منبج که همه ساکنان آن عرب هستند، به دلیل وخامت اوضاع معیشتی و همچنین سربازی اجباری برای اهالی منطقه، تظاهراتی برگزار شد. اما قسد این تظاهرات را به زور و با اسلحه سرکوب کرد و منطقه را برای جلوگیری از انتشار هرگونه فیلم به محاصره درآورد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین