۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • ترکیه مانع ورود کمک های ایتالیا به کوبانی شد

ترکیه مانع ورود کمک های ایتالیا به کوبانی شد

  • ۹ فروردین ۱۳۹۴
  • ۳۵۰ بازدید
  • ۰

شهردار سانتامانا ایتالیا اعلام کرد که کمپینی تشکیل داده و کمک های فراوانی جمع آوری کرده ایم تا به مردم کوبانی برسانیم اما دولت ترکیه از انتقال این کمک ها به کوبانی ممانعت به عمل آورده است.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از Kurdistan24، “ماسی میلیانو فوزا” شهردار شهر “سانتامانا” ایتالیا با شعار «از ناپولی تا کوبانی کمک می کنیم» کمپینی تشکیل داده و کمک های بشردوستانه ای به مردم کوبانی و برای بازسازی شهر جمع آوری کرده بودند ولی دولت ترکیه اجازه ورود کمک های بشردوستانه به کوبانی را که در چارچوب این کمپین جمع آوری شده بود و بیشتر شامل دارو و لوزام کمک های اولیه بود؛ صادر نکرد.
بعد از آنکه شهر کوبانی از وجود عناصر دولت اسلامی عراق و شام (داعش) به صورت کامل پاکسازی شد، شهردار شهر سانتامانا ایتالیا از این شهر دیدار کرد. وی در این دیدار عنوان کرد: برای کسب اطلاعات بیشتر از نحوه مبارزه مردم این منطقه و مشاهده دموکراسی و خودمختاری این منطقه از نزدیک به این جا سفر کرده ام. مردم کوبانی مثال بسیار بارزی برای خودمختاری و دموکراسی هستند. از تمام قدرتهای چپ دنیا می خواهم تا به این منطقه سفر کنند و از نزدیک شاهد این تحولات باشند. پروژه کوبانی برای تمام دنیا یک الگوی تولد دوباره دموکراسی خواهد بود.
ماسی میلیانو فوزا که برای کمک به بازسازی و مردم کوبانی کمپین کمک های بشردوستانه در ایتالیا را آغاز کرده بود بیش از ۳۰۰ نهاد و سازمان بشر دوستانه به آن ملحق شده و کمک های زیادی از نقاط مختلف جهان برای مردم کوبانی جمع آوری کردند. وی در خصوص ارسال این محموله ها گفت: دولت ترکیه از ورود این محموله های بشردوستانه به کوبانی ممانعت به عمل آورده است. مردما کرد تنها مردمانی هستند که در دنیا در مقابل تروریسم می جنگند. با داشتن امکانات بسیار محدود در مقابل دولت اسلامی عراق و شام (داعش) ایستادگی کردند. این پیروزی، پیروزی اراده بود. اساس این اراده به عبدالله اوجالان رهبر دربند کردها برمی گردد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین