۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • ترکیه خواهان توقف فعالیت پ.ک.ک در عراق شد

ترکیه خواهان توقف فعالیت پ.ک.ک در عراق شد

  • ۱ آبان ۱۳۹۵
  • ۱۸۴ بازدید
  • ۰

بنعلی یلدریم با اشاره عبور اعضای گروه تروریستی و تجزیه طلب پ.ک.ک از عراق به داخل ترکیه تاکید کرد اولویت مقامات عراقی باید کنترل فعالیت گروه های تروریستی در داخل کشورشان باشد.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از آناتولی ، بنعلی یلدریم، نخست وزیر ترکیه در حاشیه بیست و پنجمین نشست مشورتی حزب عدالت و توسعه در افیون قره‌حصار، در پاسخ به سؤالات خبرنگاران گفت: “ترکیه متوجه اقدامات خود در موصل و عراق است. ما با این کشور ۳۵۰ کیلومتر مرز مشترک داریم. اعضای گروه جدایی طلب و تروریستی پ.ک.ک از راه عراق وارد مرزهای شده و برای ما مشکل ایجاد می کنند. بنابراین اولویت عراق باید کنترل گروه های تروریستی موجود در این کشور باشد.”

ادامه سخنان نخست وزیر ترکیه در این کنفرانس مطبوعاتی به شرح زیر است:

اقدامات ترکیه در سوریه در راستای نابودی گروه های تروریستی و برای تامین امنیت مرزی کشورمان است. ما پ.ی.د و ی.پ.گ را نیز به عنوان گروه تروریستی می شناسیم. در مبارزه ترکیه با گروه های تروریستی اظهار نظر دیگران اهمیتی ندارد.

ما برای تامین امنیت در داخل و مرزهای کشورمان هر اقدامی لازم باشد انجام می دهیم. به خاک و سرزمین کسی هم چشم ندوخته ایم. امنیت کشورمان بر هر چیزی مقدم است.

ما خواهان آن هستیم که شهروندان مان موضوع سیستم ریاستی را حل کنند. آنان همیشه هر مشکلی که سیاست نمی تواند حل کند را حل می کنند. ما مطمئن هستیم که مردم مان هنگام همه پرسی درباره تغییرات قانون اساسی هم تصمیمی عاقلانه و درست خواهد گرفت، و البته مجلس هم باید شرایط آن را فراهم کند.

آمریکا درباره خروج پ.ی.د/ی.پ.گ از منبج وعده داده است. وزیر دفاع آمریکا هم پای‌بندی به این وعده را تایید کرد و گفته در منبج هیچ یک از اعضای ی.پ.گ/پ.ی.د باقی نخواهند ماند. ضمانت آن را هم مجددا دادند.

برای ما پ.ی.د و ی.پ.گ هم مانند پ.ک.ک گروه تروریستی است. سلاح دادن به آن ها و استفاده از آن ها برای مقابله با داعش از سوی آمریکا اشتباه است. این را به خودشان نیز اعلام کرده ایم.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین