۳۱ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • ترکیه «بی‌بی‌سی» را به حمایت از «پ.ک.ک» متهم کرد

ترکیه «بی‌بی‌سی» را به حمایت از «پ.ک.ک» متهم کرد

  • ۸ اردیبهشت ۱۳۹۵
  • ۳۱۴ بازدید
  • ۰

ابراهیم کالین سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه، مصاحبه شبکه «بی بی سی» با رهبر شاخه نظامی «پ.ک.ک» را حمایت غیرمستقیم این شبکه از تروریسم ارزیابی کرد.

انجمن بی تاوان آذربایجان غربی :«جمیل بایک» یکی از رهبران «پ.ک.ک» به مقام های بلند پایه ترکیه در مصاحبه روز گذشته (دوشنبه) خود با «بی بی سی» پاسخ داد و گفت: دولت ترکیه خواستار تسلیم نیروهای «پ.ک.ک» شده و آنان را به سرکوب تا آخرین نفر تهدید کرده است، به آنکارا هشدار می دهیم نه تنها خود را تسلیم نمی کنیم، بلکه آماده ایم نبرد را علیه ترکیه افزایش و تا پیروزی ادامه دهیم.
انتشار گسترده این مصاحبه در رسانه های ترکیه و جهان واکنش تند سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه را به دنبال داشت.
«ابراهیم کالین» گفت: مصاحبه در اینجا و آنجا با افرادی که از آنها به اصطلاح رهبر و یا سخنگو یاد می شود به نوعی مشروعیت دادن به لفاظی های تروریستها و حمایت غیرمستقیم از «پ.ک.ک» می باشد.
«جمیل بایک» فرمانده شاخه نظامی «پ.ک.ک» در گفتگو با «بی بی سی» مدعی شده بود که رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه عامل اصلی تشدید درگیرها میان این گروه و آنکارا بوده و «پ.ک.ک» برای مذاکرات صلح با دولت ترکیه مشکلی ندارد، اما حاضر به تسلیم شدن نیست.
وی افزود: تا زمانیکه روش فعلی دولت ترکیه ادامه دارد، ما هم تا آخر از خود دفاع می‌کنیم ضمن اینکه حملات خود را گسترده و شدیدتر خواهیم کرد.
مناطق کردنشین شرق و جنوب شرق ترکیه حدود ۹ ماه است که شاهد درگیری های خونین بین نیروهای دولتی و اعضای حزب غیرقانونی کارگران کرد ترکیه (پ.ک.ک) است.
به گفته مقام های امنیتی ترکیه در این مدت بر اثر بمباران مواضع ‘پ.ک.ک’ در شمال عراق توسط جنگنده- بمب افکن ها و در درگیری های داخل خاک این کشور، حدود پنج هزار نفر از مخالفان کُرد و اعضای پ.ک.ک و حدود ۴۰۰ نفر از مردم و نیروهای امنیتی و انتظامی ترکیه کشته شده اند.
همچنین در این مدت به دلیل ناآرامی ها، حدود ۲۵۰ هزار نفر از اهالی مناطق یادشده از خانه و کاشانه خود کوچ کرده و دانش آموزان این مناطق نیز فرصت تحصیل را از دست داده اند.
منبع:تسنیم

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین