۳۰ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • ترکیه برای ۵۲ عضو ارشد پ.ک.ک و اتحادیه جوامع کردستان حکم بازداشت صادر کرد

ترکیه برای ۵۲ عضو ارشد پ.ک.ک و اتحادیه جوامع کردستان حکم بازداشت صادر کرد

  • ۴ شهریور ۱۳۹۴
  • ۲۵۷ بازدید
  • ۰

یک روزنامه ترکیه گزارش داد، دفتر دادستان عمومی شهر آنکارا برای ۵۲ عضو بلندپایه حزب کارگران کردستان ترکیه (پ.ک.ک) و همچنین اتحادیه جوامع کردستان حکم دستگیری صادر کرد.

انجمن بی تاوان آذربایجان غربی ، روزنامه “خبرترک” ترکیه گزارش داد، دفتر دادستانی آنکارا حکم بازداشت را برای ۵۲ تن از اعضای ارشد پ.ک.ک و اتحادیه جوامع کردستان به اتهام اخلال در وحدت و تمامیت ارضی کشور و همچنین تشکیل و رهبری یک سازمان مسلح صادر کرد.

بر اساس این گزارش، این احکام بازداشت در راستای تحقیقات ضد تروریستی که در سال ۲۰۱۱ در ارتباط با رهبران پ.ک.ک به جریان افتاد، صادر شدند.

دفتر دادستان آنکارا از پلیس ترکیه خواست تا محل این ۵۲ متهم را شناسایی کرده و هر گونه حمله ای که به دستور آنها انجام می شود را متوقف کند.

واحد مبارزه با تروریسم پلیس ترکیه تحقیقات خود را درباره این که این متهمان در حال حاضر در چه کشورهایی به سر می برند، آغاز کرده است. دفتر این دادستانی همچنین از وزارت دادگستری ترکیه خواسته تقاضای اخطار قرمز که برای استرداد متهمان به پلیس اینترپل باید فرستاده شود را علیه متهمان عضو پ.ک.ک که در خارج از ترکیه هستند مطرح کند.

به نوشته این روزنامه ترک، کشورهای اروپایی متهمان به تروریسم را حتی با وجود این که ترکیه اخطار قرمز صادر کرده به ترکیه مسترد نمی کنند. در سالهای گذشته ترکیه برای ۶۵۰ نفر تقاضای اخطار قرمز کرده اما هیچ یک از آنها به این کشور مسترد نشدند.

همچنین جمیل باییک، معاون رهبر پ.ک.ک تقاضای صلاح الدین دمیرتاش، رهبر حزب دموکراتیک خلق ترکیه مبنی بر این که پ.ک.ک حملات روزانه خود علیه نیروهای امنیتی ترکیه را بدون هرگونه اما و اگر متوقف کند، رد کرده و تاکید داشت که پ.ک.ک هرگز به شکل یکجانبه پایان خشونتها را اعلام نخواهد کرد.

جمیل باییک در واکنش به این اظهارنظرهای دمیرتاش در مصاحبه با نشریه آلمانی دی ولت گفت، پ.ک.ک تقاضای صلح و آتش‌بس را ارزشمند می داند زیرا نه دولت ترکیه و نه پ.ک.ک نمی توانند مساله کردها را از طریق خشونت حل کنند. باییک عنوان کرد که پ.ک.ک پیشتر هشت بار آتش‌بس یکجانبه اعلام کرد و در عین حال پ.ک.ک پیش از موج جدید خشونتها در ترکیه در حال خارج ساختن نیروهایش از خاک ترکیه بود.

باییک ادامه داد: ترکیه هرچیزی را که تحت فرآیند حل و فصل مساله کردها قبول کرده بود به تعویق انداخته است و مقامهای این دولت وجود چنین مذاکراتی را رد کردند. پ.ک.ک هرگز در آینده بار دیگر به شکل یکجانبه حملات را متوقف نخواهد کرد.

وی همچنین خاطرنشان ساخت که حملات هوایی اخیر دولت ترکیه علیه کمپهای پ.ک.ک در شمال عراق باعث تضعیف این گروه نشده بلکه صرفا جلوی آن را در اجرای یک جنگ موثرتر علیه گروه تروریستی داعش در عراق و شمال سوریه گرفت.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *