۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • ترکیه: اتحادیه اروپا نباید ابزار تبلیغات پ.ک.ک شود

ترکیه: اتحادیه اروپا نباید ابزار تبلیغات پ.ک.ک شود

  • ۱۵ آبان ۱۳۹۵
  • ۳۱۹ بازدید
  • ۰

وزیر اتحادیه اروپای ترکیه در گفتگوی تلفنی با فدریکا موگرینی تاکید کرد این اتحادیه نباید تبدیل به ابزاری برای تبلیغات گروه تروریستی پ.ک.ک شود.

انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از آناتولی ، عمر چلیک وزیر اتحادیه اروپای ترکیه در گفتگوی تلفنی با فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی این اتحادیه، حساسیت کشورش درباره تحولات مربوط به دستگیری نمایندگان حزب دموکراتیک خلق ها و بازداشت برخی از آنان را به وی ابلاغ کرد.

وی در ادامه تاکید کرد: اتحادیه اروپا نباید تبدیل به ابزاری برای تبلیغات گروه تروریستی پ.ک.ک شود.

او احترام به منتخبان مردم را اساس دموکراسی دانست و خاطرنشان کرد: کسانی که از ترور، خشونت و اقدامات مسلحانه حمایت می کنند، نمی توانند به بهانه رای مردم، حق قانون شکنی و بی احترامی به دستگاه قضایی را به دست آورند.

چلیک به اهمیت همکاری و همبستگی بیشتر ترکیه و اتحادیه اروپا در زمینه های حقوق دموکراسی و حقوق بشر اشاره و تصریح کرد: همواره خواستار ادامه گفتگو و همکاری در این زمینه ها با اتحادیه اروپا هستیم.

وی به عدم مراجعه نمایندگان حزب دموکراتیک خلق ها برای بازپرسی به دادگاه علی رغم ارسال سه احضاریه رسمی برای آنها اشاره و یادآوری کرد: سایر روسا و نمایندگان مجلس که حق مصونیت شان لغو شده است، برای بررسی در دادگاه حاضر شده اند.

او همچنین تصریح کرد: هدف حزب مذکور از این اقدامات، انجام تبلیغ برای گروه تروریستی پ.ک.ک است و از اظهارات اتحادیه اروپا هم برای دستیابی به این هدف استفاده می کنند.

چلیک در ادامه با بیان اینکه اتحادیه اروپا به جای هشدار دادن به مقامات جمهوری ترکیه با اطلاعت ناقص باید اظهارات متعادل داشته باشند، به اهمیت صدور پیام‌های با تاثیرات زیاد توسط این اتحادیه خطاب به برخی نمایندگان مجلس ملی ترکیه مانند احترام به دستگاه قضایی ترکیه، اعلام پ.ک.ک به عنوان گروه تروریستی و محکوم کردن آن پرداخت.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه هرگز شاهد انجام چنین اقداماتی از سوی اتحادیه اروپا نبوده ایم، گفت: نمی خواهیم اتحادیه اروپا به ابزار تبلیغاتی پ.ک.ک تبدیل شود.

او تاکید کرد: برخی‌ مقامات اروپایی که صدای شان در پی تحولات اخیر کشور ما بسیار بلند است، در قبال کودتای نافرجام ۱۵ ژوئیه در ترکیه واکنش ضعیف نشان دادند. این امر باعث ایجاد سوالات در ذهن مردم ما در مورد نگرش مقامات مذکور در قبال ترکیه می شود.

وی ناراحتی و ناامیدی عمیق از صدور حکم مبنی بر غیر ضروری بودن انجام تعقیب قانونی در بازپرسی در باره اشخاص حقیقی و حقوقی در ارتباط با گروه تروریستی پ.ک.ک در بلژیک را نیز به مخاطبانش ابراز کرد.

وزیر اتحادیه اروپای ترکیه در پایان اظهار داشت: برای اینکه اتحادیه اروپا تحولات ترکیه را به طور کامل درک کند و در قبال این رویدادها واکنش متعادل نشان دهد، به گفتگوهای خود با آن ادامه خواهیم داد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین