۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • تروریسم در کمین توریسم/ ترکیه مقصدی ناامن برای گردشگران

تروریسم در کمین توریسم/ ترکیه مقصدی ناامن برای گردشگران

  • ۲۴ اسفند ۱۳۹۴
  • ۳۲۶ بازدید
  • ۰

ناامنی های ترکیه، جنگ داخلی و انفجارهای پی در پی تروریستی گردشگران را از ترکیه فراری داده و این کشور را به مقصدی تبدیل کرده که سفر به آن می تواند به قیمت جان انسان تمام شود.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی : باز هم با نزدیک تر شدن به تعطیلات نوروزی بنرهای رنگ و وارنگ تورهای گردشگری، در گوشه کنار شهر به چشم می خورد. در این میان ترکیه، مقصدی است که سهم قابل توجهی از تبلیغات مسافرتی را به خود اختصاص داده است. گزینه ای ظاهرا مطلوب و مناسب برای کسانی که می خواهند سفری رویایی به خارج از کشور داشته باشند.

اما در پس این وسوسه خوش خط و خال، چیزی نهفته است که موجب شده امسال بسیاری از علاقه مندان سفر به این کشور در تصمیم خود مردد بوده و بسیاری از آنان مقصد دیگری را برای سفر خود برگزینند. امری که دلیل آن را باید در شرایط فعلی کشور ترکیه جستجو کرد.علی رغم کاهش نسبی هزینه ها، گردشگران امسال سفر به ترکیه را یکی از گرانقیمت ترین سفرهای ممکن یافته اند؛ سفری که می تواند به قیمت جان انسان تمام شود!

۴۸۰۸_۸۴۵_۳۵۰۳۹۶

این نگرانی صرفا مختص گردشگران ارومیه ای و شهرهای دیگر نیست، بلکه کیلومترها دورتر مسافرین همیشگی ترکیه در اروپای غربی را هم احساس شده است. بریتانیا، اخیرا طی اطلاعیه ای از شهروندان خود خواسته از ترکیه دور باشند. بریتانیا در این اطلاعیه به انفجارهای تروریستی و آدم ربایی های صورت گرفته در ترکیه اشاره کرده که تهدیدی برای مسافران به این کشور به شمار می رود.

استانبولی که امروز تصاویر آن به کل دنیا مخابره می شود، شباهتی با استانبول همیشگی ندارد. پرتاب سنگ، گاز اشک آور، لاستیک های آتش زده شده و تعقیب و گریز خیابانی برجسته ترین جلوه این روزهای شهری است که همه ساله میزبان صدها هزار مسافر بود. حال و هوای این روزهای استانبول در کنار اخبار انفجارهای گاه و بیگاه تروریستی و ویرانه های جنگ داخلی در جنوب ترکیه، کافی است تا هر مسافری را از سفر به ترکیه منصرف کند.

خودداری گردشگران از سفر به ترکیه و کاهش بی سابقه و قابل توجه مشتریان، هتلداران این کشور را نیز را هراسان ساخته به نحوی که حتی احتمال می دهند بخش عمده ای از این صنعت در سال ۲۰۱۶ میلادی برای اولین بار زیانده باشد.

در این میان ماجراجویی های اردوغان نیز مزید بر علت شده و با توجه به افزایش اختلافات با روسیه و تصمیم برای شعله ور تر کردن آتش جنگ در سوریه، که به گسترش هر چه بیشتر ناامنی در ترکیه دامن خواهد زد، پیش بینی می شود صنعت گردشگری ترکیه طی ماه های پیش رو با رکود هر چه بیشتری همراه گردد.

منبع: ندای ارومیه

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *