۳۰ شهریور ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • تروریست پ.ک.ک مسترد شده از ایتالیا در آلمان دستگیر شد

تروریست پ.ک.ک مسترد شده از ایتالیا در آلمان دستگیر شد

  • ۳۰ مرداد ۱۴۰۳
  • ۴۵ بازدید
  • ۰

مقامات آلمانی روز دوشنبه اعلام کردند یکی از اعضای گروه تروریستی پ.ک.ک پس از استرداد از ایتالیا در آلمان دستگیر شده است.

به گزارش انجمن بی تاوان، دفتر دادستانی فدرال در بیانیه ای اعلام کرد که صلاح الدین ک.، یکی از سرکردگان بخش های منطقه ای پ.ک.ک در آلمان، روز جمعه در فرودگاه فرانکفورت دستگیر شد. به گفته دادستانی، متهم یکی از چهره های کلیدی این گروه تروریستی بوده و در سال های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۵ مسئولیت فعالیت های پ.ک.ک در شهرهای مختلف آلمان را بر عهده داشته است. او بر فعالیت های تبلیغاتی، جذب نیرو و جمع آوری کمک های مالی این گروه تروریستی در شهرهای بزرگ از جمله فرانکفورت، دورتموند، کلن، دوسلدورف و اسن نظارت داشت.

دادستان گفت: «متهم به «مدیران حوزه»، درجه‌بندی و فعالان تحت امر خود دستور می‌داد و بر اجرای آن نظارت می‌کرد و در تشکیل و اجرای برنامه‌ها و جلسات تبلیغاتی نقش داشت.

آنها افزودند: «صلاح الدین ک. خود موظف بود به رهبری سازمان تروریستی به اصطلاح اروپایی گزارش دهد و باید از دستورات آنها پیروی می کرد.

بر اساس این بیانیه، دادستان های آلمان پیشتر حکم دستگیری اروپایی صلاح الدین ک. را به عنوان بخشی از تحقیقات ضد تروریسم خود صادر کردند و بعداً وی در ماه ژوئن توسط مقامات ایتالیایی دستگیر شد. پ.ک.ک، که توسط آژانس مجری قانون اتحادیه اروپا یوروپل به عنوان یک سازمان تروریستی “قوم ناسیونالیست” طبقه بندی شده است، از سال ۱۹۹۳ در آلمان ممنوع شده است. با این حال، طبق گفته ها، این گروه همچنان در این کشور با نزدیک به ۱۵۰۰۰ پیرو در میان جمعیت مهاجر کرد فعال است. آژانس اطلاعات داخلی آلمان، BfV. بر اساس برآوردهای آلمانی، این گروه تروریستی سال گذشته در کمپین های مختلف جمع آوری کمک های مالی دست کم ۱۶ میلیون یورو (۱۷٫۶ میلیون دلار) در آلمان جمع آوری کرد.

بر اساس گزارش سالانه BfV، پ‌ک‌ک بیشترین تعداد پیروان را در میان گروه‌های تروریستی خارجی فعال در آلمان دارد. به گفته این سازمان، سال گذشته، اعضای پ‌ک‌ک ۲۸۶ جنایت، از جمله حملات خشونت‌آمیز را مرتکب شدند که منجر به صدمات شخصی و خسارت مالی شد. در این گزارش آمده است که پ ک ک از سال ۲۰۱۳ بیش از ۳۰۰ جنگجوی خارجی را از آلمان به خدمت گرفته است و به آنها در سوریه و عراق آموزش نظامی داده شده است. بدون ارائه جزئیات بیشتر، در این گزارش آمده است که حداقل ۴۱ نفر از این جنگجویان خارجی در مناطق نبرد کشته شدند، در حالی که نزدیک به ۱۶۰ نفر در سال های اخیر به آلمان بازگشتند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *