۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • ترس از پ.ک.ک و اوجالان، عامل تدوین بسته ی دموکراسی نیست

ترس از پ.ک.ک و اوجالان، عامل تدوین بسته ی دموکراسی نیست

  • ۴ مهر ۱۳۹۲
  • ۲۹۳ بازدید
  • ۰

سخنگوی هیات دولت و معاون نخست وزیر اعلام کرد که انجام اصلاحات و توسعه ی سیاسی در ترکیه، به خاطر فشارهای پ.ک.ک و به منظور پیشبرد مذاکرات صلح نیست.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از فرات نیوز ، بلنت آرنچ سخنگوی هیات دولت و معاون نخست وزیر ترکیه، امروز در بورسا و در یک کنفرانس مطبوعاتی به سوالات خبرنگاران و فعالان رسانه ای کشورش درباره ی تحولات سیاسی اخیر پاسخ داد. یکی از خبرنگاران؛ از آرنچ پرسید: برخی از تحلیل گران ترکیه معتقدند که جناب نخست وزیر، بسته ی دموکراسی را از ترس تهدیدات اوجالان و پ.ک.ک تدوین کرده است. این موضوع تا چه اندازه صحت دارد؟ آرنچ با لحنی برافروخته درپاسخ به این سوال گفت:« بیان چنین نظر سطحی و عوامانه ای، هم دور از منطق و قواعد سیاست و هم دور از ادب و اخلاق است. فقط یک فرد بی مسئولیت می تواند در خصوص این موضوع به ارائه ی چنین نظریاتی بپردازد. چرا که حکومت برآمده از حزب عدالت و توسعه به خوبی می داند که دارد چه کار می کند و هر گامی که بر داشته ایم به خاطر ضرورت و به منظور ارتقای دموکراسی و توسعه ی سیاسی کشور بوده است. بنابرین من به طور شفاف اعلام می کنم که تدوین بسته ی دموکراسی و در نظر گرفتن مفاد و موادی برای توسعه ی سیاسی کشور، هیچ ربطی به پ.ک.ک، اوجالان و مذاکرات صلح ندارد و ما در هر حال می خواستیم برای تامین مطالبات همه ی شهروندان کشور، گام های لازم را برداریم.»
وی در ادامه افزود:« من نیز یکی از اعضای اکیپ تدوین بسته ی دموکراسی بوده ام. در این بسته، بیش از بیست ماده و تبصره وجود دارد که به حوزه ی کاری من ربط ندارد و من نمی توانم در خصوص آنها اظهار نظر کنم. اما باز هم تکرار می کنم که تدوین این بسته، دستاورد تلاش های ما و پیروزی حزب عدالت و توسعه در مسیر خدمت به دموکراسی است و اگر کسی بخواهد این بسته را دستاورد پ.ک.ک و نتیجه ی پیروزی پ.ک.ک بداند، در حق همه جفا کرده است.»
وی در پایان اعلام کرد که رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه و رهبر حزب عدالت و توسعه در روز پایانی ماه جاری میلادی و در یک نشست ویژه، مفاد و محتوای بسته ی مزبور را با رسانه های عمومی ترکیه در میان خواهد گذاشت.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین