۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • تدابیر ما علیه پ.ک.ک محدود به عفرین نخواهد بود

تدابیر ما علیه پ.ک.ک محدود به عفرین نخواهد بود

  • ۲۷ دی ۱۳۹۶
  • ۲۵۷ بازدید
  • ۰

وزیر امور خارجه ترکیه اعلام کرد اقدامات ما علیه ی.پ.گ/پ.ک.ک به عفرین محدود نخواهد بود و شامل منبج و شرق فرات نیز خواهد شد.

به گزارش انجمن بی تاوان به نقل از آناتولی ترکیه ،مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه که در نشست “ثبات و امنیت شبه جزیره کره” در ونکوور کانادا حضور دارد، پس از دیدار با رکس تیلرسون همتای آمریکایی خود، در مصاحبه با خبرنگاران گفت: “اقدامات ما علیه ی.پ.گ/پ.ک.ک به عفرین محدود نخواهد بود و شامل منبج و شرق فرات نیز خواهد شد”.

وی با تاکید بر اینکه درباره برنامه تشکیل ارتش تروریستی از پ.ی.د/پ.ک.ک در شمال سوریه با همتای آمریکایی خود گفتگو کرده اظهار داشت: “با تشکیل چنین نیرویى، روابط ترکیه-آمریکا آسیب جبران ناپذیری می بیند”.

وزیر امور خارجه ترکیه تصریح کرد که حمایت ایالات متحده از تروریست های ی.پ.گ در سوریه و عدم استرداد فتح الله گولن سرکرده فتو آسیب جدی به روابط دو کشور خواهد زد.

چاووش‌اوغلو همچنین اضافه کرد:

“در گفتگو با تیلرسون اظهار داشتم که علاوه بر این دو مساله، شرایط بسیارجدی کنونی و اینکه این اقدام (تشکیل ارتش تروریستی در شمال سوریه) می تواند آسیب جدی و جبران ناپذیری به روابط دو کشور وارد کند، وی نیز گفت که به اخبار برخی روزنامه ها اطمینان نکنید.

من نیز به وی گفتم که این خبرها صرفا متعلق به روزنامه ها نیست و برخی فرماندهان آمریکایی نیز آن را بیان داشته اند. ما نمی خواهیم روابط دو کشور به آن نقطه برسد، اما اگر اینگونه باشد، مسلما بدون پاسخ نخواهد ماند.

تروریست های ی.پ.گ/ پ.ک.ک هم ناظران آتش بس متعلق به ترکیه در ادلب و نیروهای موجود در منطقه آزادشده در عملیات سپر فرات و هم اعضای وابسته به ارتش آزاد سوریه و ترکیه را هدف قرار می دهند، با این حملات و تهدیدها مقابله خواهد شد و تدابیر لازم در این راستا گرفته شده است. نباید کسی مانع آن شود. البته این تدابیرعلیه ی.پ.گ/ پ.ک.ک تنها محدود به عفرین نخواهد بود و شامل منبج و شرق رود فرات نیز خواهد شد.

ایالات متحده آمریکا پیشتر گفته بود که “ی.پ.گ شریک راهبردی ما نیست و تنها برای مبارزه با داعش با آنها همکاری می کنیم”، پس اگر شریک راهبردی تان نیست چرا حمایت خود از گروههای تروریستی دست نمی بردارید؟ و سلاح های توزیع شده میان آنها را جمع آوری نمی کنید. موارد زیادی وجود دارد که نسبت به آن تردید داریم. به ما و کشورهای اروپای غربی در باره منبج و رقه قول داده شد اما عملی نشد.

دیروز با جیمز متیس وزیر دفاع آمریکا درباره سوریه هم در خصوص واحدهای مرزی احتمالی و هم عملیات ترکیه در عفرین گفتگو کردیم. متیس گفت که شخصا موضوع ایجاد ارتش در شمال سوریه را پیگیری می کند و در این باره با ترکیه در ارتباط خواهند بود.

بیانیه ها و اظهارات گوناگونی از سوی نهادهای مختلف آمریکایی ابراز شده است. اظهارات قبلی دونالد ترامپ رئیس جمهور این کشور درباره این موضوع نیز بی نتیجه مانده است”.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین