۳۱ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • تحلیل نویسنده کتاب «خون و باور» از روابط پ.ک.ک و YPG

تحلیل نویسنده کتاب «خون و باور» از روابط پ.ک.ک و YPG

  • ۱۲ اسفند ۱۳۹۴
  • ۳۴۸ بازدید
  • ۰

الیزا مارکوس می گوید ypg یا یگان های مدافع خلق توسط پ.ک.ک تشکیل شده و شاخه سوری پ.ک.ک محسوب می شود اما یگان های مدافع خلق اهداف خاص خود را در مناطق کردنشین سوریه دنبال می کنند.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی ،این روزها ارتباط میان پ.ک.ک و یگانهای مدافع خلق وابسته به حزب اتحاد دمکراتیک کردهای سوریه از موضوع های مهم حوزه مسائل کردی در سوریه و ترکیه محسوب می شود. این موضوع حتی باعث ایجاد تنش میان آمریکا و ترکیه شده است زیرا این دو کشور در مورد ارتباط این دو گروه نظامی و اقدامات آنها با هم اختلاف نظر دارند. ترکیه اصرار دارد یگان های مدافع خلق یا YPG با پ.ک.ک ارتباط نزدیک داشته و حتی سلاح و مهمات به پ.ک.ک در داخل خاک ترکیه تحویل داده است اما آمریکا که پ.ک.ک را در لیست گروه های تروریستی جای داده در مورد یگان های مدافع خلق با ترکیه هم نظر نیست. واشنگتن نه تنها YPG را ترویست نمی داند بلکه آن را یکی از تاثیرگذارترین شرکای خود در مبارزه با داعش در سوریه می داند.
الیزا مارکوس از جمله کسانی است که درباره گروه های گریلایی در خاورمیانه و خصوصا پ.ک.ک تحقیق کرده و در مدت ۸ سال به تهیه گزارش و مصاحبه با نیروها و رهبران پ.ک.ک در قندیل پرداخته است. وی حاصل تحقیقات خود را در کتابی تحت عنوان «خون و باور» منتشر کرده است.
وی در مصاحبه اخیر خود با خبرگزاری رویترز درباره ارتباط پ.ک.ک با حزب اتحاد دموکراتیک کردهای سوریه یا PYD و شاخه نظامی آن یعنی YPG گفت: شبه نظامیان کُرد سوریه قبل از آغاز جنگ در سوریه در میان رده های مختلف پ.ک.ک در شمال عراق حضور داشتند. پ.ک.ک، YPG را حدود ده سال پیش و به عنوان سازمان سوری خود تشکیل داد. هر دو گروه از عبدالله اوجالان که تا قبل از دستگیر شدن در سوریه حضور داشت و پ.ک.ک را رهبری می کرد، الهام می گیرند.
الیزا مارکوس افزود: YPG شاخه نظامی پ.ک.ک در سوریه است اما کردهای سوریه بر اساس نیازها و اهداف خاص خود عمل می کنند.
این کارشناس مسائل کردهای سوریه و ترکیه گفت: رهبری YPG را کُردهای سوریه بر عهده دارند. آنها چشم انداز خاص خود را دنبال می کنند و بر روژاوا یا مناطق کردنشین سوریه تمرکز دارند.
منبع:کردپرس

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین