۹ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • تحلیل بی بی سی از نقش عربستان در حادثه اخیر مهاباد

تحلیل بی بی سی از نقش عربستان در حادثه اخیر مهاباد

  • ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۴
  • ۳۰۶ بازدید
  • ۰

رسانه دولتی انگلیس در گزارشی نوشت: بر اساس تحقیقات صورت گرفته مشخص شده که منشاء ده‌ها هزار پیام توئیتری درباره ماجرای مهاباد، عربستان سعودی بوده است.
انجمن بی تاوان به نقل از فارس ،وبگاه شبکه خبری «بی‌بی سی» انگلیس در گزارشی تحت عنوان «چگونه آتش گرفتن یک هتل به یک جریان ضد حکومتی مبدل شد» به بررسی ماجرای آتش گرفتن یک هتل در مهاباد و تعرض به یک بانوی مهابادی پرداخته و نوشت: شایعات بسیاری در این‌باره و در سطح شهر مهاباد رواج پیدا کرد. برخی نیروهای اطلاعاتی ایران ،کارمندان و مدیر هتل را مسبب مرگ یک بانوی ایرانی معرفی می‌کردند.

بر اساس این گزارش،انتشار این خبر در خارج از ایران نیز مورد توجه قرار گرفت و بسرعت هشتگ‌هایی با عنوان «ایران در آتش» به در توئیتر انتشار یافت. در این بین صدها هزار هشتگ توئیتری در این زمینه مشاهده شدند اما بسیاری از آن‌ها به زبان فارسی که زبان رسمی ایران است نبوده بلکه این پیام‌های توئیتری به زبان عربی بودند که ترجمه آن‌ها جملات ضد حکومتی از قبیل آزادی کجاست؟ و غیره بودند.

خبرنگار بی‌بی‌سی در ادامه نوشت: اما نکته حائز توجه و تعجب آور دیگر موج تصاویر منتشره توئیتری به زبان عربی بود. بر اساس تحقیقات صورت گرفته در اولین روز انتشار هشتگ این حادثه بیش از یک سوم تصاویر منشاشان از عربستان سعودی بود.

بی‌بی‌سی با اشاره به این‌که ایران و عربستان سعودی هم اینک در نبرد نیابتی در سطح منطقه علیه هم منجمله در عراق،سوریه و یمن هستند؛ ادامه داد: در میان تصاویر توئیت شده از ماجرای مهاباد تصاویری از گذشته نیز بودند که سعی داشتند واقعه رخ داده را بزرگتر و شدیدتر نشان دهند. این اقدام حتی ناراحتی برخی کاربران ایرانی را برانگیخت و آن‌های می‌‌گفتند چرا در جریان این رویداد از تصاویر جعلی استفاده شده است.

بی‌بی‌سی در خاتمه این گزارش نوشت: کاربران ایرانی با بیان وقوف به نبرد نیابتی بین ایران و عربستان سعودی عنوان داشتند که نمی‌خواهند مداخله اعراب(ریاض) را در امور کشور خود شاهد باشند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *