۹ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • تحلیلگر کردتبار ترکیه: دولت ترکیه و پ.ک.ک مسئول کشتار در ترکیه هستند/ اقدامات اردوغان پایانی دراماتیک برایش به بار خواهد آورد

تحلیلگر کردتبار ترکیه: دولت ترکیه و پ.ک.ک مسئول کشتار در ترکیه هستند/ اقدامات اردوغان پایانی دراماتیک برایش به بار خواهد آورد

  • ۱۱ مهر ۱۳۹۴
  • ۲۸۲ بازدید
  • ۰
 
هم دولت ترکیه و هم پ.ک.ک مسئول قتل هایی که در کشور صورت گرفته هستند.اقداماتی که اکنون اردوغان در حال انجام دادن آنها است پایانی دراماتیک برای وی به همراه خواهد داشت.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی  به نقل از Kurdistan-post، پروفسور عصمت تورانلی، از تحلیل گران برجسته کردتبار ترکیه در مقاله ای کوتاه به بررسی تحولات اخیر ترکیه پرداخته و عنوان کرده است: سیاست های حزب عدالت و توسعه که باعث کشته شدن هزاران جوان کرد شده است آرای حزب عدالت و توسعه را افزایش نخواهد داد. این موضوع در نظرسنجی های صورت گرفته ثابت شده است. از طرف دیگر کشتن پلیس و سربازان ترکیه توسط نظامیان پ.ک.ک نیز تاثیری در آراء حزب دموکراتیک خلق ها ندارد. بنابراین این قتل ها و کشتار ها از طرف هر کسی که باشد به هیچ کسی خدمت نکرده و هر گلوله ای که شلیک می شود یک قاتل در کشور خلق می کند.

هم دولت ترکیه و هم پ.ک.ک مسئول قتل هایی که در کشور صورت گرفته هستند. اول از همه باید قتل عام ها متوقف شود. به عنوان کسی که ۶۰ سال در کشورهای دموکراتیک فعالیت های سیاسی داشته است عنوان می کنم از خواب غفلت بیدار شوید.
ترکیه اگر استقلال اقلیم کردستان عراق را بپذیرد این موضوع به معنی تجزیه ترکیه نخواهد بود. به مانند آلمان، زمانی که آزادی “بایرن” را پذیرفت دولت آلمان تجزیه نشد. زمانی که راه حل های ساده ای برای اتمام مشکلات وجود دارد استفاده از ابزارهایی که از روی لجبازی و عناد انتخاب شده اند به جز گناهی که از کشتن جوانان ایجاد می کند چیز دیگری به بار نخواهد آورد.
حزب عدالت و توسعه به خاطر سیاست های غلطی که در قبال کردهای سوریه اتخاذ کرده است، آن آرایی که از مناطق کردنشین ترکیه را مدنظر قرار داده است نمی تواند کسب کند. این موضوع کاملا آشکار و شفاف است ولی مشاوران رجب طیب اردوغان نمی توانند این مسئله را درک کنند. در کنار این مسئله انتظار حزب عدالت و توسعه از ملی گراهای حزب حرکت ملی که آراء آنان را به خود سوق دهند چیزی بیشتر از یک خیال نیست. رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه بیش از هر کسی می داند که در انتخابات ۱ نوامبر ۲۰۱۵ با ۶۰ درصد اپوزیسیون روبه رو خواهد شد. این موضوع نیز به معنی پایان دادن به رویای ریاست جمهوری ترکیه و اصلاح قانون اساسی بر اساس خواسته حزب عدالت و توسعه است. بارها عنوان کرده ام آینده رئیس جمهورهای اقتدار گرا مانند اردوغان مشابه خواهد بود. با در نظر گرفتن خدمات خوبی که اردوغان در آغاز کار خود در ترکیه به انجام رسانده است اقداماتی که اکنون اردوغان در حال انجام دادن آنها است پایانی دراماتیک برای وی به همراه خواهد داشت.

 

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *