۳۱ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • تاکید عضو کمیته رهبری پ.ک.ک بر همکاری ترکیه با داعش

تاکید عضو کمیته رهبری پ.ک.ک بر همکاری ترکیه با داعش

  • ۶ اسفند ۱۳۹۳
  • ۲۹۲ بازدید
  • ۰

نیروهای داعش برای در امان ماندن از حملات هوایی ائتلاف و سوریه در پایگاه نظامیان ترکیه در نزدیکی مقبره موضع می گرفتند تا هدف حمله قرار نگیرند. حتی برخی از اعضای ارشد داعش برای استراحت به این پایگاه می رفتند، شاید سربازان ترک این موضوع را تکذیب می کنند اما باید گفت همچنین وضعیتی در این منطقه واقعیت دارد.”

انجمن بی تاوان آذربایجان غربی ،منابع رسانه ای نزدیک به پ.ک.ک اقدام به انتشار سخنان یکی از رهبران پ.ک.ک در خصوص عملیات اخیر ترکیه برای انتقال مقبره شاه سلیمان به ترکیه و ارتباطات داعش با ترکیه کردند.

براساس این گزارش مراد کاراییلان عضو کمیته رهبری حزب کارگران کردستان با اشاره به اینکه مقامات ترکیه پیش از عملیات نجات محافظان مقبره سلیمان شاه پنج نوبت با مسئولان یگان‌های مدافع خلق و حزب اتحاد دمکراتیک دیدار داشتەاند و این عملیات با اجازه کانتون کوبانی انجام گرفت تأکید می کند اگر تصمیمی برای این نوع تعامل دوستانه وجود داشته باشد می تواند پیش درآمدی سازنده باشد.

وی در عین حال حرکت نظامیان ترکیه به مقبره سلیمان شاه بدون وقوع درگیری را سئوال برانگیز دانسته و می گوید: “از سه کیلومتری مقبره حوزەی تحت اختیار داعش شروع می شود. آنجا خط مقدم جنگ است و نیروهای ی.پ.گ و داعش در مقابل یکدیگر موضعگیری کردەاند.

به گفته وی تنها دو راه برای عبور از این مواضع وجود دارد؛ نخست حرکت مخفی بسوی مقبره یا جنگ و پیشروی. اما ارتش ترکیه هیچ یک از این دو را انجام نداد و از یک مسیر عادی به سوی مقبره رفت، نیروهای داعش هم در این بین عقب نشینی کردند و به نظامیان ارتشی شلیک نکردند.

این عضو کمیته رهبری پ.ک.ک با اشاره به احتمال توافق ترکیه با داعش می گوید : ظاهرا توافقی میان داعش و ترکیه نیز وجود داشت، اگر نه چطور می شود متصور بود که نظامیان ترکیه ضمن ورود به منطقه، مقبره را از محل خود منتقل کنند و بازگردند بدون آنکه درگیری با داعش روی دهد؟”

عضو رهبری پ.ک.ک می افزاید: “نیروهای داعش برای در امان ماندن از حملات هوایی ائتلاف و سوریه در پایگاه نظامیان ترکیه در نزدیکی مقبره موضع می گرفتند تا هدف حمله قرار نگیرند. حتی برخی از اعضای ارشد داعش برای استراحت به این پایگاه می رفتند، شاید سربازان ترک این موضوع را تکذیب می کنند اما باید گفت همچنین وضعیتی در این منطقه واقعیت دارد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین