۳۱ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • تاکید بر تقلیل اختیارات رئیس اقلیم کردستان در بیانیە نشست جبهە مخالف حزب دمکرات

تاکید بر تقلیل اختیارات رئیس اقلیم کردستان در بیانیە نشست جبهە مخالف حزب دمکرات

  • ۱۵ شهریور ۱۳۹۴
  • ۳۵۵ بازدید
  • ۰

چهار حزب سیاسی کە خود را در جبهە مخالف حزب دمکرات کردستان (پارتی) در مسئلە قانون ریاست و قانون اساسی اقلیم کردستان سازماندهی کردەاند؛ در نشستی بر طرح مشترکشان کە از سوی کمیسیون حقوقی پارلمان برای تغییر نظام سیاسی اقلیم از ریاستی بە پارلمانی و کاهش اختیارات رئیس اقلیم تدوین شدە است، تاکید کردند.

انجمن بی تاوان به نقل از کردپرس: پس ازنشست مسعود بارزانی در روز سەشنبە (١٠ شهریور / ١ سپتامبر) با احزاب کوچک اقلیم کردستان کە در نشست های پنج گانە در خصوص مسئلە ریاست اقلیم حضور ندارند؛ احزاب اتحادیە میهنی کردستان (یکیتی)، جنبش تغییر (گوران)، اتحاد اسلامی کردستان (یکگرتو) و جماعت اسلامی کردستان (کومل) چهارشنبە (١١ شهریور / ٢ سپتامبر) در سلیمانیە نشستی را در خصوص مسئلە ریاست اقلیم کردستان برگزار کردند.
در این نشست، چهار حزب بر طرح مشترک در پارلمان کردستان برای پارلمانی کردن نظام سیاسی و کاهش اختیارات رئیس اقلیم کردستان تاکید کردند.
 اطلاعیە نشست چهارجانبە:
امروز چهارشنبە (١١ شهریور / ٢ سپتامبر) هر چهار حزب (اتحادیە میهنی کردستان، جنبش تغییر، اتحاد اسلامی کردستان و جماعت اسلامی کردستان) در دفتر سیاسی اتحادیە میهنی کردستان در سلیمانیە نشستی مشورتی را برگزار کردند. در این نشست ضمن بحث و تبادل‌نظر دربارە وضعیت اقلیم کردستان و مسئلە ریاست اقلیم، احزاب بر موارد زیر تاکید کردند:
١: نشست ضمن تبریک آغاز بە کار فصل کاری پاییزی دورە چهارم پارلمان کردستان کە یکی از نهادهای قانونی اقلیم کردستان است و مشروعیت خود را از رأی مردم گرفتە است، امیدوار است این نهاد در انجام مأموریت خود در قانون‌گذاری و نظارت موفق باشد.
٢ – نشست بر موضع مشترک هر چهار حزب حاضر تاکید می‌کند.
٣ – نشست بر گزارش کمیسیون حقوقی پارلمان در راستای نهادینە کردن سازمان‌های حاکمیتی در اقلیم کردستان و پر کردن خلأ قانونی در این مقطع، تاکید دارد.
۴ – در راستای حصول راەحلی مناسب و قانونی؛ معتقد و پایبند بە سازش و ادامە نشست‌ها هستیم.
۵ – نشست، خویشتن‌داری نیروهای پیشمرگ در جبهەهای جنگ مردم کردستان کە بر حفظ حاکمیت قانون و انتقال مسالمت‌آمیز قدرت و تثبیت اصول دموکراسی و حفظ ثبات و موضع مشترک احزاب سیاسی در راستای مقابلە با احتمالات و خطرات پیش بینی نشدە تاکید دارند را ستودە و بە مردم کردستان در تحقق مطالبات و وعدەهای دادە شدە در برنامەها و تبلیغات انتخاباتی، اطمینان خاطر می‌دهد.
۶ – نشست بر لحاظ کردن و حفظ جایگاە اقلیت‌های قومی و مذهبی و احزاب و جریان‌های سیاسی کردستان در روند سیاسی اقلیم و حل مشکلات و معضلات و تلاش‌ها در راستای تحقق سازش و توافق ملی تاکید کرد.
اتحادیە میهنی کردستان
جنبش تغییر
اتحاد اسلامی کردستان
جماعت اسلامی کردستان
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین