۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

بیانیۀ مشترک یلدریم و قلیچدار اوغلو

  • ۳۰ تیر ۱۳۹۵
  • ۲۸۱ بازدید
  • ۰

یلدریم و قلیچدار اوغلو در یک کنفرانس خبری مشترک ۱۵ جولای روز کودتای نافرجام ترکیه را عید دموکراسی نامیدند.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از روزنامۀ حریت، بینالی یلدریم نخست وزیر ترکیه و کمال قلیچدار اوغلو رهبر حزب جمهوری خواه خلق (CHP) در اظهاراتی مشترک دربارۀ کودتای نافرجام ۱۵ جولای ترکیه، این روز را «عید دموکراسی» نامیدند.
یلدریم در دو تماس تلفنی جداگانه قلیچدار اوغلو و دولت باغچلی رهبر حزب حرکت ملی (MHP) را برای دیدار های دو جانبه به کاخ چانکایا دعوت کرده بود.
قلیچدار اوغلو در یک کنفرانس خبری در مجموعۀ چانکایا گفت: «جامعۀ ترکیه یک خطر بزرگ را از سر گذراند. ما باید هر چه زودتر به وضعیت عادی باز گردیم.»
یلدریم گفت: «من از رهبر حزب اصلی اپوزیسیون تشکر می کنم که از همان آغاز وحدت و همدلی خود را نشان داد. ما در برخی احزاب دیگر نیز موضع مشابهی دیدیم. این امر کار را برای ما آسانتر کرد و توانستیم مردم را به خیابان ها بیاوریم. پس از این ما باید هوشیارتر باشیم.»
وی افزود: «ما باید به سرعت پاسخ درخور به عاملان این اقدام بدهیم. یک اشتباه را نمی توان با اشتباهی دیگر تصحیح کرد. با حرکت در چارچوب قانون همه چیز به روال عادی خود باز می گردد. انتقام گرفتن در حاکمیت قانون پذیرفتنی نیست. از این به بعد اقدام قانونی به شدیدترین شکل ممکن علیه کسانی که غیر قانونی عمل کردند، صورت خواهد گرفت.»

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین