۳۱ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • بیانیه HDP پس از ملاقات هیئت امرالی و سران پ.ک.ک

بیانیه HDP پس از ملاقات هیئت امرالی و سران پ.ک.ک

  • ۵ بهمن ۱۳۹۳
  • ۳۳۲ بازدید
  • ۰

حزب دموکراتیک خلق ها پس از بازگشت هیئت امرالی از کوه قندیل بیانیه ای رسمی صادر کرد.

انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از CNNturk، حزب دموکراتیک خلق ها، پس از دیدار ۷ ساعته هیئت امرالی با سران کنگره جوامع کرد بیانیه ای رسمی صادر کرد.
بر اساس این بیانیه: هیئت امرالی، در ۲۲ ژانویه ۲۰۱۵ دیداری ۷ ساعته با سران کنگره جوامع کرد انجام داده است. در این دیدار مسائل مختلفی ازجمله روند مذاکرات، مسئله کوبانی و شنگال و تحولات ترکیه و خاورمیانه مطرح و مورد بحث و گفتگو قرار گرفته است. سران کنگره جوامع کرد در این دیدار اعلام کرده اند که در روند مذاکرات، پیش نویس عبدالله اوجالان رهبر دربند پ.ک.ک و زمان بندی مشخص شده در این پیش نویس را اساس قرار داده ایم و طبق این تقویم زمانی به تعهدات و اقدامات خود عمل خواهیم کرد. اما سران کنگره جوامع کرد با اظهار ناراحتی از رفتار دولت اظهار داشته اند: متاسفانه حزب عدالت و توسعه هنوز روند مذاکرات را جدی نگرفته است و قصد ندارد در چارچوب زمان بندی موجود حرکت کند. برای رفع این مانع، حکومت ترکیه باید بدون فوت وقت به روند مذاکرات سرعت داده و از اقداماتی که روند مذاکرات را با بحران روبه رو می سازد، پرهیز کند.
در این چارچوب، سران کنگره جوامع اعلام کرده اند کشتار کودکان در شهر جزیره را به هیچ عنوان نخواهند پذیرفت و از عملیات گسترده و وسیع بازداشت و زندانی کردن مردم کرد در مناطق کردنشین ترکیه انتقاد کرده و این عملیات را “قتل عام سیاسی” عنوان کرده اند. در این دیدار کوه قندیل اعلام کرده است: حزب عدالت و توسعه باید در روند مذاکرات مسئولانه برخورد کند؛ همانگونه که کنگره جوامع کرد با تمام حساسیت ها و اتفاقات تلخ باز هم مسئولانه برخورد کرده و به تعهدات خود پای بند بوده است.
همچنین در این دیدار، به مقاومت مردم کوبانی، شنگال، YPG، HPG، و YPJ نیز پرداخته شده و سران کنگره جوامع کرد اعلام کردند: تمام این مبارزات که در چارچوب مقاومت کردها در منطقه مطرح است یک مقاومت تاریخی را ثبت کرده است و باعث توسعه تاریخ کردها خواهد شد.

 

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین