۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • بیانیه HDP: داعش مسئول انفجار سوروچ است

بیانیه HDP: داعش مسئول انفجار سوروچ است

  • ۳۰ تیر ۱۳۹۴
  • ۳۵۹ بازدید
  • ۰

HDP در بیانیه ای که امروز دوشنبه در رابطه با انفجار تروریستی شهر سوروچ منتشر کرد، ضمن محکوم کردن این حمله داعش را مسئول انجام بمب گذاری خواند و از همۀ آحاد مردم ترکیه دعوت کرد به جبهه صلح بپیوندند و در مقابل داعش متحد شوند.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل دوغان ، حزب طرفدار کردهای ترکیه، یعنی حزب دموکراتیک خلق ها (HDP)، اعلام کرد بمب گذاری انتحاری امروز دوشنبه در سوروچ، که دست کم ۳۰ کشته و بیش از ۱۰۰ مجروح به جا گذاشت، توسط گروه دولت خود خواندۀ اسلامی عراق و شام (داعش) انجام شده است.
HDP در بیانیه ای کتبی که امروز دوشنبه منتشر شد و امضای هر دو رئیس مشترک حزب، صلاح الدین دمیرتاش و فیگن یوکسکداغ، را در پای خود دارد، همۀ ترکیه را به اتحاد در جبهه صلح فرا خواندند و به مقابله با داعش دعوت کردند.
در این بیانیه آمده است: «ما این حملۀ غیر انسانی و شرم آور در سوروچ را محکوم می کنیم». و در ادامۀ آن گفته شده که همه شاهد هستیم «ستیزه جویان وحشی و متجاوز و فاقد شرافت انسانی، چه اعمالی می توانند مرتکب شوند».
بر اساس بیانیۀ HDP این حمله انقلابیون ترک را که در سفری به منظور کمک به شهر کرد نشین کوبانی به سر می بردند، هدف قرار داد. هدف از این حمله تضعیف حمایت چند فرهنگیِ به عمل آمده از این شهر است. «این پیامی است که به مردمی که با یک روحیۀ انقلابی حول محور کوبانی متحد شده اند، می گوید “از انسجام خود دست بشویید”».
این بیانیه همچنین حکومت ترکیه را متهم کرده که به منظور پیشگیری از بروز چنین حملاتی، اقدامات احتیاطی کافی صورت نداده است، و در همین حال اشاره کرده است که سازمان ها – اعم از NGO ها، مراکز تجاری و شهرداری ها – خود باید برای تأمین امنیت خود تدابیر احتیاطی اتخاذ کنند. بیانیۀ HDP می گوید: «به منظور پیشگیری از حملۀ متجاوزین داعش به نهاد های ما، آن هم بدین آسانی و بدون ترس، باید تدابیر امنیتی را بهبود بخشید».
در ادامه ذکر شده است: حکومتی که برای مقابله با حزب اتحاد دموکراتیک سوریه (PYD) ارتش و هزاران سرباز ترکیه را در مرزهای این کشور جمع کرده است باید جواب کم کاری های صورت گرفته در سوروچ و انفجار بمب در آن منطقه را بدهد. تمام شاخه های اطلاعاتی و امنیتی ترکیه در این خصوص مسئول هستند.
در این بیانیه آمده است: تمام کشورهایی که از دولت اسلامی عراق و شام (داعش) و گروه های تروریستی مانند آن حمایت می کنند در این حمله مسئول هستند. کسانی که در مقابل اقدامات گروه تروریستی داعش ساکت مانده اند دیگر جسارت بلند کردن صدای خود را ندارند. تمام دولتمردانی که در آنکارا هر روز حزب دموکراتیک خلق ها را تهدید کرده و به صورت مخفیانه از دولت اسلامی عراق و شام (داعش) حمایت می کنند در این حمله مسئول هستند.
لازم به ذکر است یک انفجار در شهر سوروچ، واقع در استان جنوب شرقی شانلی اورفا که حدود ۱۰ کیلومتر با شهر سوری کوبانی فاصله دارد، منجر به کشته شدن ۳۰ تن و مجروح شدن بیش از ۱۰۰ تن دیگر شد. بر اساس اعلام استاندار شانلی اورفا این حملۀ تروریستی که در باغ مرکز فرهنگی آمارا متعلق به شهرداری سوروچ روی داد، توسط یک بمب گذار انتحاری به انجام رسیده است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین