۹ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • بیانیه ی سخنگوی بارزانی، در راستای منافع کردها نیست

بیانیه ی سخنگوی بارزانی، در راستای منافع کردها نیست

  • ۱۴ شهریور ۱۳۹۲
  • ۳۰۰ بازدید
  • ۰

جعفر عکاش، انتشار بیانیه ی سخنگوی رییس اقلیم کردستان عراق درباره ی نامشخص بودن کشتار کردهای سوریه را یک اقدام نامناسب و منافی منافع کردها دانست.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی : انتشار یک بیانیه از سوی امید صباح، سخنگوی ریاست اقلیم کردستان عراق درباره ی تحولات مربوط به کردهای سوریه بحث برانگیز شد. امید صباح اعلام کرده بود؛ هیاتی که به درخواست مسعود بارزانی و به نمایندگی از سوی کمیته ی برگزاری کنگره ی ملی کُرد به شمال سوریه سفر کرده، اسناد و شواهدی دال بر کشتار کردها توسط النصره به دست نیاورده است.
جعفر عکاش نماینده ی حزب اتحاد دموکراتیک کردهای سوریه در خصوص این بیانیه به کردپرس گفت:« متاسفانه بیانیه ی سخنگوی بارزانی، در راستای منافع کردها نیست و انتظار نمی رفت که در شرایط کنونی چنین مواضعی اتخاذ شود. ببینید! در شمال سوریه شهروندان کُرد توسط النصره به خشن ترین شیوه ی ممکن کشته شده و سر آنها بریده شده است. این آقایان توقع دارند که لیست اسامی کشته شدگان، تاریخ و ساعت و همه ی جزییات به صورت منظم و مدون در دفاتر ویژه ثبت شود. مگر در آن شرایط ناگوار و حساس چنین امکاناتی وجود دارد؟ چرا این دوستان به جای حمایت از کردها، مدام شبهات و تردیدهای خود را برجسته می کنند؟ ما معتقدیم که کشتار کردها توسط النصره روی داده و این موضوع واقعیت دارد. اما اگر برخی ها به این موضوع باور ندارند و ترجیح می دهند بیانیه صادر کنند، این دیگر مشکل ما نیست و به خود آنها ربط دارد.»
وی در ادامه افزود:«آقای سعدی پیره در خصوص صحت کشتار کردهای سوریه تردید نداشت. چرا دوستان دیگر تردید دارند؟ چه هدف ویژه ای را در این زمینه دنبال می کنند؟ ما بر اساس مبانی اخلاقی و فکری حزب خود، عادت نداریم لیست شهدای غیرنظامی را منتشر کرده و خون آنها را به ابزار سیاسی و جلب توجه حزبی تبدیل کنیم.»
از جعفر عکاش پرسیدیم: در برخی رسانه های کُردی چنین مطرح شده که شما در مصاحبه با یکی از خبرگزاری های اقلیم کردستان عراق گفته اید: اگر آمریکا به سوریه حمله ور شود، حزب شما نه تنها مورد هدف حملات آمریکا قرار نمی گیرد، بلکه با آنان هماهنگ خواهید شد. این در حالی است که صالح مسلم رهبر حزب شما، حمله ی آمریکا به سوریه را یک اقدام خطرناک دانسته و آن را محکوم کرده بود. آیا اخیرا به تصمیمات و جمع بندی های جدید رسیده اید؟ وی در پاسخ گفت:«عبارت دقیق سخنان من در گفتگو با خبرگزاری ناوخو این بود: در شرایطی که ما با النصره در حال جنگ هستیم، منطقی نیست که هدف حملات آمریکایی ها باشیم. من نگفته ام که با آمریکایی ها هماهنگ هستیم و یا در یک صف قرار داریم. »

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *