۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • بیانیه کنگره جوامع کرد: تا زمانی که تهدید داعش ادامه دارد، پ.ک.ک از شمال عراق خارج نمی شود

بیانیه کنگره جوامع کرد: تا زمانی که تهدید داعش ادامه دارد، پ.ک.ک از شمال عراق خارج نمی شود

  • ۲۵ اسفند ۱۳۹۳
  • ۲۵۹ بازدید
  • ۰

کنگره جوامع کرد در بیانیه ای ضمن رد عقب نشینی نیروهای پ.ک.ک از اقلیم کردستان عراق، تاکید کرد که تا زمانی که داعش یک تهدید محسوب شود به حضور نظامی در این منطقه ادامه می دهیم.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از Kurdistan24، کنگره جوامع کرد در خصوص حضور نظامیان پ.ک.ک در اقلیم کردستان عراق و کردستان سوریه بیانیه ای منتشر کرد.
در این بیانیه آمده است:
«نیروهای دولت اسلامی عراق و شام (داعش) در کردستان سوریه و شمال عراق به آزادی، موجودیت و حقوق کردها و تمام اقلیت های موجود در این منطقه وحشیانه حمله کرده اند. در پی این حملات وحشیانه، جنبش های آزادی خواهانه کرد وابسته به پ.ک.ک بدون کوچکترین تردیدی نظامیان خود را برای محافظت از اقلیم کردستان به منطقه اعزام کرده اند. نیروهای نظامی پ.ک.ک در شمال عراق با روح شهادت طلبانه در مقابل نظامیان داعش جنگیده و مقاومتی که در کنار نیروهای پیشمرگ کُرد از خود نشان داده اند یک حماسه تاریخی از خود به جا گذاشته است.
در حالی که نیروهای نظامی پ.ک.ک جانانه و با فدا کردن جان خود در مخمور، شنگال، کرکوک، جلولا و … با وحشی گری های داعش جنگیده اند و مقاومت تاریخی از خود به نمایش گذاشته اند، طرح خروج نظامیان پ.ک.ک از این مناطق به خصوص از جانب یک حزب سیاسی، ناامیدی بزرگی برای ما محسوب می شود.
از ۸ فوریه ۲۰۱۵ به بعد با توجه به اظهارات ناامید کننده در خصوص پ.ک.ک این بیانیه را ضروری می دانستیم. ما به هیچ عنوان خواهان عقب نشینی نظامیان پ.ک.ک که در جبهه های شمال عراق با نظامیان داعش در حال جنگند ؛ نیستیم. همچنین مردم منطقه نیز از مبارزه مشترک نیروهای پیشمرگ کرد و نظامیان پ.ک.ک رضایت کامل دارند.
ما نیز این تحولات را به مانند افکار عمومی مفید ارزیابی کرده و برای محافظت از جان و مال، هویت و موجودیت، آزادی و حقوق کردها تا زمانی که تهدید نیروهای دولت اسلامی عراق و شام (داعش) ادامه داشته باشد به ادامه مبارزات خود می پردازیم. نیروهای نظامی ما نیز مسئولیت تاریخی را که بر عهده دارند به خوبی درک کرده و با تمام شایستگی در پی انجام وظیفه هستند. نظامیان پ.ک.ک برای مبارزه با داعش در هر کجا که باشند اقدام خواهند کرد. این وظیفه ما است».

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین