۹ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • بیانیه پ.ک.ک در خصوص روند مذاکرات؛ HDP زیر حدنصاب انتخابات بماند مذاکرات صلح به اتمام خواهد رسید

بیانیه پ.ک.ک در خصوص روند مذاکرات؛ HDP زیر حدنصاب انتخابات بماند مذاکرات صلح به اتمام خواهد رسید

  • ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۴
  • ۳۸۹ بازدید
  • ۰
پ.ک.ک تهدید کرد که چنانچه حزب دموکراتیک خلق ها زیر حدنصاب انتخابات مجلس بماند، روند مذاکرات صلح به پایان می رسد.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از Ozgur-Gundem، پ.ک.ک در خصوص اظهارات اخیر رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در مورد روند مذاکرات صلح و مسئله کردهای ترکیه بیانیه رسمی منتشر کرد.
در این بیانیه آمده است: بیانیه مشترک ۲۸ فوریه هیئت امرالی – هیئت حکومتی در کاخ نخست وزیری ترکیه یک دریچه امید برای ترک ها و کردها باز کرد. در ترکیه فضای صلحی به وجود آمده بود تا مذاکرات مستقیم با عبدالله اوجالان رهبر دربند پ.ک.ک باعث خاتمه درگیری های چند دهه اخیر کردها و ترکها شود. ولی در ادامه رئیس جمهور ترکیه بیانیه مشترک کاخ دلمه باغچه را تایید نکرد و اجازه تشکیل هیئت ناظر در روند مذاکرات را صادر نکرد. رجب طیب اردوغان با اظهارات اخیر خود آشکارا مخالفتش را با روند مذاکرات صلح اعلام کرده است.
این بیانیه می افزاید: حزب عدالت و توسعه به همراه رئیس جمهور ترکیه برای مقابله با تهدیدهای داخلی و خارجی که همواره افکار عمومی را از وجود آن می ترسانند؛ خواهان تشکیل سیستمی هژمونیک و اقتدارگرایانه در ترکیه هستند و این خواسته های خود را همواره در میتینگ های انتخاباتی عنوان کرده اند. کاملا آشکار است که اگر حزب عدالت و توسعه به اهداف انتخاباتی خود دست پیدا کند و یا حزب دموکراتیک خلق ها زیر حدنصاب انتخابات متوقف شود حل و فصل مسئله کردها نیز اتمام پیدا خواهد کرد.
در ادامه عنوان شده است: حزب عدالت و توسعه و حکومت ترکیه برای این که حزب دموکراتیک خلق ها را زیر حدنصاب انتخابات نگه دارند هر گونه سیاستی را اتخاذ خواهند کرد. با افزایش سربازها و پلیس های امنیتی در مناطق کردنشین ترکیه و افزایش فشارها بر روی مردم منطقه و افزایش حملات به کانون های تبلیغاتی حزب دموکراتیک خلق ها درصدد ایجاد فتنه در آستانه انتخابات هستند. از تمام افکار عمومی ترکیه و مردم کرد این کشور می خواهیم تا این واقعیت را دنبال کنند و در خصوص امنیت صندوق های انتخاباتی بسیار هوشیارانه عمل کنند.
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *