۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • بیانیه پ.ک.ک در خصوص بی توجهی روسیه به سیستم فدرال دموکرات سوریه

بیانیه پ.ک.ک در خصوص بی توجهی روسیه به سیستم فدرال دموکرات سوریه

  • ۱۰ بهمن ۱۳۹۵
  • ۳۱۴ بازدید
  • ۰

پ.ک.ک طی بیانیه ای ضمن تقدیر از تلاش های روسیه در زمینه تدوین پیش نویس قانون اساسی سوریه، اعلام کرد که این پیش نویس نشان داد بدون در نظر گرفتن سیستم فدرال دموکرات شمال سوریه، حل مشکل این کشور غیرممکن است.
به گزارش انجمن بی تاوان به نقل از هاوار نیوز، شواری رهبری پ.ک.ک در بیانیه ای به مناسبت دومین سالگرد آزادسازی کوبانی از اشغال تروریست های داعشی عنوان کرده است: باور داریم که در صورت تحقق عملی سیستم فدرال – دموکرات شمال سوریه، این سیستم در راستای دموکراتیزه شدن سوریه، آزادی ملت سوریه و اتحاد این کشور نقش بسیار اساسی بازی خواهد کرد.
در ادامه این بیانه آمده است: برای حل و فصل بحران سوریه باید تمام مسائل مطرح برای اقلیت های این کشور به خصوص کردهای سوریه در دستور کار قرار گیرد. پیش قانون اساسی که اخیراً نیز منتشر شده نشان داد تا زمانی که مسئله سیستم فدرال – دموکراتیک شمال سوریه و مردمی که زیر سایه این سیستم زندگی می کنند به خصوص کردها حل نشده است، سوریه نمی تواند به ثبات و صلح دست پیدا کند. این مسئله به خودی خود نشان داده که مذاکراتی مانند آستانه و ژنو که کردها در آن حضور پیدا نکرده اند؛ نتیجه ای به همراه نخواهد داشت.
در این بیانیه با اشاره به پیش نویس قانون اساسی که روسیه مطرح کرده آمده است: در این پیش نویس قانون اساسی اگرچه مشکلات موجود در سوریه بیان شده ولی راه حلی برای حل آنان ارائه نشده است. برای یک قانون اساسی دربرگیرنده در سوریه باید قبل از هر چیزی نظرات تمام گروه هایی که ملت سوریه را نمایندگی می کنند اخذ شود. از این نظر اقدامات روسیه برای حل بحران سوریه شایان تقدیر می باشد ولی این طرح پیشنهادی توسط روسیه در ارائه راهکار برای حل و فصل دائم مشکلات در سوریه دارای نواقصی است.
در آخر بیانیه آمده است: شکست داعش در کوبانی نشان داد که سوریه نیاز به تغییراتی اساسی دارد. سیستم فدرال دموکرات شمال سوریه در سایه مقاومت کوبانی صورت گرفت و بعد از این نیز تاثیر خود را بر تمام سوریه و خاورمیانه خواهد گذاشت. به همین خاطر به کوبانی و مقاومتش بار دیگر سلام می گوییم.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *