۹ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • بیانیه پ.ک.ک: آتش بس میان ارتش ترکیه و پ.ک.ک به اتمام رسیده است

بیانیه پ.ک.ک: آتش بس میان ارتش ترکیه و پ.ک.ک به اتمام رسیده است

  • ۲۳ تیر ۱۳۹۴
  • ۳۳۶ بازدید
  • ۰

متاسفانه دولت ترکیه در دوران آتش بس به ساخت هزاران قرارگاه نظامی، راه های مواصلاتی به منظور کاربرد لجستیکی نظامی، و ساخت سد های متعدد به منظور استفاده نظامی در منطقه کردنشین ترکیه دست زده است که هیچ کدام از این رفتارهای دولت ترکیه برای حل و فصل دموکراتیک مسئله کردها نبوده است بلکه آماده سازی جدی برای یک جنگ تمام عیار است.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از فرات نیوز، شورای رهبری پ.ک.ک در بیانیه ای ضمن اشاره به این که آتش بس میان ارتش ترکیه و پ.ک.ک به اتمام رسیده عنوان کرده است: دولت ترکیه با تکیه بر این ذهنیت که “من دولت هستم هر چه بخواهم انجام خواهم داد” به اصول اساسی در آتش بس عمل نکرده است. دائماً اقداماتی انجام داده است که راه را برای درگیری باز نگه دارد. این در حالی است که معنی آتش بس و عدم درگیری عدم اتخاذ رفتارهای تحریک آمیز توسط تمام طرف های موجود است ولی متاسفانه دولت ترکیه در دوران آتش بس به ساخت هزاران قرارگاه نظامی، راه های مواصلاتی به منظور کاربرد لجستیکی نظامی، و ساخت سد های متعدد به منظور استفاده نظامی در منطقه کردنشین ترکیه دست زده است که هیچ کدام از این رفتارهای دولت ترکیه برای حل و فصل دموکراتیک مسئله کردها نبوده است بلکه آماده سازی جدی برای یک جنگ تمام عیار است. ما همواره اقدامات ذکر شده دولت ترکیه در مناطق کردنشین ترکیه را مخالف با آتش بس اعلام کرده و معتقد بودیم این اقدامات زمینه جنگ را فراهم خواهد ساخت.
در ادامه این بیانیه آمده است: دولت ترکیه در حال نابودی تلاش حرکت های سیاسی کرد برای حل و فصل مسئله کردها و نقض آتش بس است. در واقع ساخت سدهای متعدد و قرارگاه های نظامی در مناطق کردنشین ترکیه تصمیمی است که شورای امنیت ملی ترکیه اتخاذ کرده است. هدف از این تاسیسات خالی کردن منطقه کردنشین از ساکنین آنان و نابودی تاریخی – فرهنگی کردهای ترکیه و در پی آن جلوگیری از تحرکات و حرکت های گریلای پ.ک.ک است. هم اکنون اگر در کردستان ترکیه رفراندومی برگزار شود ۹۰ درصد کردهای ترکیه معتقد خواهند بود سدهای ساخته شده در مناطق کردنشین برای تبدیل کردن این مناطق به قبرستان کردها است. کنگره جوامع کرد به دولت ترکیه هشدار می دهد تا ساخت سد و قرارگاه های نظامی در مناطق کردنشین را متوقف کرده و اگر این کار صورت نگیرد از تمام قدرت نظامی خود برای توقف این ساخت و سازها استفاده خواهیم کرد. از این به بعد تمام سدها و تمام ماشین آلاتی که در ساخت این سدها مورد استفاده قرار می گیرند مورد هدف گریلای پ.ک.ک خواهد بود. از این به بعد مسئول تمام درگیری ها حزب عدالت و توسعه ای خواهد بود که بر ساخت این سدها مصراست.
در ادامه ذکر شده است: به تمام حملات و عملیات های ارتش و ژاندارمری ترکیه توسط گریلای پ.ک.ک جواب داده خواهد شد. اقدامات دولت ترکیه در مناطق کردنشین ترکیه که رنگ و بوی نظامی به خود داشته باشد به هیچ عنوان مورد قبول نخواهد بود. گریلای پ.ک.ک آماده مقابله با هر نوع سیاست نظامی ترکیه است. افکار عمومی ترکیه و کردستان ترکیه بدانند و آگاه باشند، گریلای پ.ک.ک از این تاریخ به بعد با ساخت سد و قرارگاه های نظامی در منطقه کردنشین ترکیه مقابله کرده و جواب کوچکترین عملیات نظامی و پلیسی علیه پ.ک.ک را خواهد داد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *