۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • بیانیه رسمی هیئت امرالی درباره دیدار با عبدالله اوجالان

بیانیه رسمی هیئت امرالی درباره دیدار با عبدالله اوجالان

  • ۱۰ آذر ۱۳۹۳
  • ۳۷۷ بازدید
  • ۰
هیئت اعزامی حزب دموکراتیک خلق ها به جزیره امرالی دقایقی پیش متن کامل بیانیه ای را در اختیار رسانه ها قرار داد که مفاد مذاکرات این هیئت با اوجالان را شرح می دهد.

انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از سایت خبری Haber3، هیئت حزب دموکراتیک خلق ها که به جزیره امرالی سفر کرده بود پس از ۴ ساعت دیدار با عبدالله اوجالان، دقایقی پیش بیانیه ای رسمی درباره محتوای جلسه با اوجالان صادر کرد.
بر اساس این بیانیه رسمی:
۱) اوجالان پیش نویس مذاکرات را با هیئت حکومتی در میان خواهد گذاشت.
۲) با توجه به اقدامات صورت گرفته می توان نتیجه گرفت مذاکرات در یک چارچوب مشخص، قطعی می باشد.
۳) پیش نویس مذاکرات در اختیار حزب دموکراتیک خلق ها قرار گرفته است.
۴)پیش نویس مذاکرات قبل از این که تبدیل به متن اصلی مذاکرات شود در اختیار عموم قرار خواهد گرفت.
۵)اوجالان معتقد است اگر به صورت جدی مذاکرات را پیگیری کنیم ۴ الی ۵ ماه برای رسیدن به موفقیت در این روند زمان لازم است.
۶)  حصول اطمینان از تضمین حقوقی برای مذاکرات ضروری است.
همچنین در این بیانیه آمده است:
تمامی اقدامات روند مذاکرات بعد از این باید در سایه تضمین حقوقی دنبال شود و تا زمانی که ضمانت حقوقی تامین نشود رسیدن به صلح نهایی و راه حل دموکراتیک ممکن نیست. این مسئله از جانب عبدالله اوجالان به صورت قاطع ابراز شده است. بر اساس اظهارات اوجالان: قبل از پرداختن به مسئله دعوت مردم به عدم تظاهرات ضد حکومتی؛ در این راستا، هم باید قضیه “هابور” و ورود گروه صلح به کشور و بعد از آن در معرض اتهامات غیرقابل قبول قرار گرفتن، ارزیابی شود و این موضوع نیز در نظر گرفته شود که حکومت از شروع روند مذاکرات و عقب نشینی نیروهای پ.ک.ک به جای علنی اعلام کردن آن به افکار عمومی بر ساخت پروژه هایی مانند HES و Kalekol در منطقه تمرکز کرده است. دعوت من مبنی بر عدم تظاهرات ضد حکومتی قبل از تامین ضمانت حقوقی از طرف حکومت، اشتباه است.
علاوه بر این، پیش نویس مذاکرات صلح و دموکراسی تحویل حزب دموکراتیک خلق ها داده شده است. حزب دموکراتیک خلق ها جزییات این پیش نویس را با هیئت حکومتی در میان خواهد گذاشت و مذاکرات لازم را به عمل خواهد آورد و چارچوب خاص مذاکرات را با هیئت حکومتی مشخص خواهد کرد.
این پیش نویس شامل: سرفصل های مذاکرات، پیشنهادات برای مذاکره، طرح های اقدام برای روند پیش رو می باشد که بر روی این مسائل با حکومت مذاکره خواهد شد و نتیجه حاصل در کوتاه ترین زمان ممکن به اوجالان ارجاع داده خواهد شد

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین