۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • بولنت آرنج: پ.ک.ک جدی ترین گروه تروریستی برای ترکیه است

بولنت آرنج: پ.ک.ک جدی ترین گروه تروریستی برای ترکیه است

  • ۵ مرداد ۱۳۹۴
  • ۲۱۴ بازدید
  • ۰
ما پ.ک.ک را جدی ترین گروه تروریستی در ترکیه می دانیم. پ.ک.ک بارها اسم عوض کرده است. دارای شاخه های مختلفی شده است که مهم ترین آنان حزب اتحاد دموکراتیک سوریه (PYD) است.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از خبرگزاری آناتولی، بولنت آرنج، معاون نخست وزیر ترکیه در اظهاراتی عنوان کرده است: ما پ.ک.ک را جدی ترین گروه تروریستی در ترکیه می دانیم. پ.ک.ک بارها اسم عوض کرده است. دارای شاخه های مختلفی شده است که مهم ترین آنان حزب اتحاد دموکراتیک سوریه (PYD) است که به فعالیت های مسلحانه در خارج از ترکیه دست زده اند. پ.ک.ک در روزهای اخیر با دستوراتی که از کوه قندیل دریافت کرده است اقدامات مسلحانه خود در سطح ترکیه را افزایش داده است.
وی در ادامه اظهارات خود تاکید کرد: حکومت ترکیه زمانی که روند مذاکرات صلح را آغاز کرد تمام ریسک های موجود را پذیرفت؛ تمام مشقت های این راه را پذیرفت تا دیگر در این کشور جوانی در درگیری کشته نشود. حکومت ترکیه در این روند بسیار امیدوار بود ولی اقدامات پ.ک.ک در این روزهای اخیر تمام امیدهای حکومت ترکیه را از بین برده است.
آرنج خاطرنشان کرد: داعش ترکیه را مورد هدف قرار داده است. اقدامات تروریستی خود را متوجه ترکیه کرده است. اکنون ما می توانیم در کنار پ.ک.ک، داعش را نیز قرار دهیم. در واقع هدف دولت اسلامی عراق و شام تضعیف ترکیه است ولی ما خوشحالیم که به غیر از عده کمی آن هم بنا به دلایل خاصی این گروه تروریستی در کشور ترکیه طرفدار پیدا نکرده است. اسلام سنی در ترکیه دشمن داعش است.
معاون نخست وزیر ترکیه تصریح کرد: رفتار من در قبال کردها همواره در جهت مشخصی بوده است من به کردهای ترکیه به عنوان برادرانی نگاه می کنم که هزاران سال در این سرزمین شهروندی مشترک با هم داشتیم. این زندگی مشترک در کنار هم باعث به وجود آمدن پیوندهای عمیقی میان ترک ها و کردها شده است. من اگر انتقاداتی می کنم این انتقادات از حزب سیاسی دموکراتیک خلق ها است نه مردمان کرد ترکیه. من از گذشته تا کنون به پدیده ترور در مناطق کردنشین ترکیه به عنوان یک نتیجه نگاه کرده ام و همواره معتقد بودم مسائلی باعث به وجود آمدن پدیده ترور شده است که این مسائل باید در نظر گرفته شود.
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *