۲۸ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • بشار اسد جسارت آن را دارد که مانند دیوانه ها همه موشک های خود را بر سر اسراییل ریخته و گنبد آهنی اسراییل را در هم بکوبد

بشار اسد جسارت آن را دارد که مانند دیوانه ها همه موشک های خود را بر سر اسراییل ریخته و گنبد آهنی اسراییل را در هم بکوبد

  • ۲۷ فروردین ۱۳۹۲
  • ۳۲۳ بازدید
  • ۰

رهبر حزب اتحاد دموکراتیک کردستان سوریه اعلام کرد که شورای ائتلاف مخالفین سوری با وی تماس گرفته و خواهان حضور وی، در شورای ائتلاف شده اند.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی: اَزگی باشاران تحلیل گر روزنامه رادیکال ترکیه، روز گذشته در بلژیک با صالح مسلم رهبر حزب اتحاد دموکراتیک(PYD) گفتگو کرد.
صالح مسلم در این مصاحبه درباره موضوع ارتباط حزب وی با دولت بشار اسد گفت:«دولت اسد بر اساس توافق نامه آدانا دویست نفر از نیروهای پ.ک.ک را به ترکیه تسلیم کرده و بارها ما را شکتجه کرده است. چگونه ممکن است با چنین دولتی ارتباط برقرار کرده و به دستورات اسد عمل کنیم؟ ما در حلب در برابر حملات ارتش سوریه بیش از هفتاد شهید داده ایم. فقط مساله اینجاست که ما حاضر نشدیم مانند دوران گذشته که سرباز عثمانیان شده و خون ما بیهوده بر زمین ریخته شد، به درخواست ترکیه، در صف همرزمی با اخوان المسلمین و ارتش آزاد قرار بگیریم و به همین خاطر ترکیه ما را به همدستی با دولت سوریه متهم کرد.»
وی در ادامه افزود:« مذاکرات ایمرالی و گفتگو بین اوجالان و نمایندگان دولت اردوغان بر فعالیت های ما نیز تاثیر گذاشت است. مخالفین سوری تا دیروز از ترس هشدارهای دولت ترکیه جرات نداشتند با ما ارتباط برقرار کنند، اما همین دیروز با من تماس گرفته و خواهان حضور ما در شورای ائتلاف مخالفین سوری شدند. آنان به خوبی به این نتیجه رسیده اند که بدون حضور کردها نمی توانند مبارزه کنند. »
رهبر حزب اتحاد دموکراتیک در ادامه و درباره این ادعای اردوغان که گفته بود اغلب نیروهای سوریه ای پ.ک.ک به کشور خود بازگشته اند، گفت:« چنین چیزی صحت ندارد. اعضای سوری پ.ک.ک برادران و فرزندان ما هستند و اگر به سوریه می آمدند قطعا ما مطلع می شدیم.»
صاالح مسلم درباره ماه های پیش رو در سوریه و میزان قدرت نظامی سوریه گفت:« ما کردها به خوبی می دانیم که قدرت نظامی و میزان خشونت ارتش سوریه چگونه است. بشار اسد جسارت آن را دارد که مانند دیوانه ها همه موشک های خود را بر سر اسراییل ریخته و گنبد آهنی اسراییل را در هم بکوبد. به همین خاطر ناتو جرات مداخله در سوریه را ندارد.»
وی در پایان گفت:« اسد در حلب به طور همزمان به نیروهای ما و مخالفین سوری حمله کرده و دفاع ما به این معنی نیست که الزاما با نیروهای مخالف سوری در یک صف هستیم. ممکن است در آینده چنین چیزی روی دهد اما فعلا این اتفاق نیفتاده است. اوضاع سوریه نیز چنین نیست که همه مخالفین مسلح گوش به زنگ پیام ها و دستورات ترکیه و شورای ائتلاف مخالفین سوری باشند. هزاران فرد مسلح به نام مجاهد از همه جهان و از تورابورا و هر منطقه دیگری به سوریه آمده اند و بسیاری از آنها به دنبال نظام سیاسی شبه خلافتی هستند و این دسته از دشمنان اسد، هیچ بهایی به دستورات و خواسته های ترکیه و شورای ائتلاف نمی دهند.»

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *