۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • بزرگ‌ترین حزب مخالف ترکیه؛ حقایق موجود ثابت می‌کند اردوغان به “پ‌ک‌ک” کمک کرده است

بزرگ‌ترین حزب مخالف ترکیه؛ حقایق موجود ثابت می‌کند اردوغان به “پ‌ک‌ک” کمک کرده است

  • ۲۱ فروردین ۱۳۹۵
  • ۳۰۷ بازدید
  • ۰

به گفته معاون رئیس حزب جمهوری خواه خلق هالوک کوچ، دولت ترکیه به رهبری رجب طیب اردوغان زمانی که حزب کارگران کردستان (پ ک ک) اسلحه و مهمات وارد کشور می کرد، از آن چشم پوشی کرده و به این صورت از پ ک ک حمایت کرده است.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی بعد از آن که رجب طیب اردوغان برای جذب رأی کُردهای تندرو و تجزیه طلب، حزب تروریستی کارگران کردستان را با جشن و کارناوال هایی وارد شهرهای ترکیه کرد، این حزب تروریستی شروع به وارد کردن اسلحه و مهمات به کشور کرده و تقویت شد. عواقب این موضوع از جانب وزارت امنیت ملی ترکیه بارها هشدار داده شد لکن اردوغان و هم پیمانانش از این اتفاقات چشم پوشی کردند.
تقویت حزب کارگران کردستان روز به روز افزایش یافت تا این که در سال ۲۰۱۵ این حزب تروریستی در بخشی از شهرهای جنوب شرقی ترکیه اعلام خودمختاری کرد. این شهرها به کلی از کنترل حکومت ترکیه خارج شد و مدارس و مساجد شهر در سایه حکومت دیکتاتوری اردوغان به پایگاه های حزب کارگران کردستان تبدیل شد.
بر این اساس؛ حکومت ترکیه مجبور به نقض یک طرفه توافق آشتی با پ ک ک شده و ارتش ترکیه با عناصر حزب کارگران کردستان در جنوب شرقی این کشور درگیر شد.
احزاب مخالف ترکیه به شدت از سیاست های حکومت اردوغان انتقاد کردند. در این ارتباط؛ عده ای از نویسندگان، دانشگاهیان و سیاسیون توسط حکومت سرکوبگر اردوغان دستگیر و روانه زندان شدند. دیکتاتوری اردوغان به حدی رسید که از یک سال پیش رؤسای احزاب مخالف هدف دستگیری و محاکمه حکومت قرار گرفته اند.
در این خصوص، رئیس بزرگترین حزب مخالف ترکیه کمال کلیچداراوغلو به اتهام توهین به اردوغان محاکمه شد.
بر این اساس؛ معاون رئیس حزب جمهوری خواه هالوک کوچ گفت: “سپتامبر ۲۰۱۲ در اسلو، مذاکره ای که در پشت پرده رسانه ها آن را تحت عنوان مذاکرات حکومت ترکیه با پ ک ک پوشش دادند، یک متن توافق ۱۱ ماده ای میان حزب کارگران کردستان با حزب عدالت و توسعه به امضا رسید. در آن توافقات نماینده حکومت اظهار می کند که ما دقیقا می دانیم، پ ک ک در چه جاهایی و چه مقدار مواد منفجره کار گذاشته است.”
وی در ادامه اظهاراتش افزود: “در آن موقع بارها تاکید کردیم که با یک گروه تروریستی مذاکره نکنید. بارها تذکر دادیم اگر قرار به حل و فصل سیاسی مسائل باشد مکان آن پارلمان ترکیه است ولی شما چشم پوشی کردید. بیش از ۳۰۰ گزارش مبنی بر تحرکات پ.ک.ک در مناطق مختلف به مراکز پلیس و سازمان های اطلاعاتی آمده است ولی به هیچ کدام اقدام نکردید.”
معاون رئیس حزب جمهوری خواه هالوک کوچ یادآور شد: “زمانی که پ ک ک بمب و سلاح را به داخل ترکیه منتقل می کرد شما نظاره گر بودید. اکنون آشکارا عنوان می کنیم شما به پ.ک.ک کمک کرده و زمینه سازی کرده اید. تمام حقایق موجود اثبات می کند که دولت به پ.ک.ک کمک کرده است.”

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین