۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • بر اساس نظرسنجی صورت گرفته در ترکیه: مخالفت ۹۱٫۴ درصدی مردم ترکیه با مداخله نظامی در خاک سوریه

بر اساس نظرسنجی صورت گرفته در ترکیه: مخالفت ۹۱٫۴ درصدی مردم ترکیه با مداخله نظامی در خاک سوریه

  • ۲۱ تیر ۱۳۹۴
  • ۳۳۹ بازدید
  • ۰
۹۱٫۴ درصد کسانی که در نظرسنجی شرکت گزیچی شرکت کرده اند به مداخله ارتش ترکیه در خاک سوریه “نه” گفته اند.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از خبرگزاری جهان، شرکت نظرسنجی گزیچی، در یک نظرسنجی بزرگ تحولات سیاسی داخل و خارج ترکیه در نظر ملت این کشور را منتشر کرده است. بر اساس این نظرسنجی مردم ترکیه به مداخله نظامی ارتش ترکیه در داخل خاک سوریه “نه” گفته و به تشکیل حکومت ائتلافی در داخل ترکیه “آری” گفته اند.
بر اساس نتایج به دست آمده در این نظرسنجی که در تاریخ ۵ – ۴ جولای ۲۰۱۵ در ۳۶ استان و ۱۸۹ شهر بین ۴ هزار و ۸۶۰ شهروند ترکیه صورت گرفته است در خصوص تشکیل حکومت ائتلافی نتایج قابل توجهی به دست آمده است. بعد از آن که حزب حرکت ملی ترکیه سیاستی را که تمام فرمول هایی که حزب دموکراتیک خلق ها در آن جای می گیرد را رد کرده و این موضوع باعث تغییر سرنوشت ریاست پارلمان ترکیه شد محبوبیت این حزب در نزد مردم ترکیه کاهش قابل توجهی داشته است به طوری که حزب حرکت ملی ترکیه از ۱۶٫۲۹ درصد آراء به ۱۴٫۷ درصد آراء کاهش پیدا کرده است. در کنار این کاهش آرای حزب حرکت ملی ترکیه (MHP)، دو حزب جمهوری خواه خلق ترکیه (CHP) و دموکراتیک خلق ها (HDP) با افزایش آراء روبرو بوده اند، حزب جمهوری خواه خلق ترکیه از ۲۴٫۹۵، به ۲۶٫۱ درصد آراء و حزب دموکراتیک خلق ها از ۱۳٫۱۲ به ۱۴٫۲ درصد آراء افزایش داشته اند. حزب عدالت و توسعه (AKP) با کاهش نامحسوسی از ۴۰٫۸ درصد آراء به ۴۰٫۱ درصد آراء تنزل پیدا کرده است. همچنین در این نظرسنجی ۶۵٫۱ درصد کسانی که در آن شرکت کرده اند خواستار تشکیل حکومت ائتلافی در ترکیه شده اند.
چیزی که در این نظرسنجی قابل توجه بوده است، “نه” گفتن قاطع شرکت کنندگان به مداخله نظامی ترکیه در داخل خاک سوریه بوده است. ۹۱٫۴ درصد کسانی که در این نظرسنجی شرکت کرده اند به مداخله ارتش ترکیه در خاک سوریه “نه” گفته اند. همچنین در این نظرسنجی ۵۸٫۹ درصد کسانی که در آن شرکت کرده اند برای حل و فصل مسئله کردها حزب دموکراتیک خلق ها را حزب کلیدی به حساب می آورند.
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین