۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • بروز تنش و اختلاف میان مراد کاریلان و جمیل بایک/بارزانی عامل این تنش و اختلاف است.

بروز تنش و اختلاف میان مراد کاریلان و جمیل بایک/بارزانی عامل این تنش و اختلاف است.

  • ۱۷ بهمن ۱۳۹۵
  • ۳۴۱ بازدید
  • ۱

جمیل بایک و مراد کاریلان از کادرهای رهبری پ ک ک در خصوص برقراری روابط با بارزانی ها اختلاف نظر داشته و این اختلاف نظر منجر به بروز تنش و اختلافات در کادر شورای رهبری پ ک ک گردید
به گزارش انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از منابع داخلی ترکیه،عملیات های گسترده دولت علیه گروه تروریستی پ ک ک در شهرهای کردنشین و کوه های قندیل ،این گروه تروریستی را دچار تزلزل کرده است.پ ک ک در سال ۲۰۱۶ پ ک ک شمار قابل توجهی ازنیروهای انسانی و امکانات لچستیکی خود را از دست داد.
گروه تروریستی پ ک ک در حال حاضر در شنگال،مناطق کردنشین سوریه و ترکیه در حال جنگ می باشد ، طولانی شدن جنگ فرسایشی ، پ ک ک را در مسیر ایزوله شدن قرار داده است.
اما روابط دیپلماتیک مسعود بارزانی با کشور ترکیه از جمله فاکتورهای تضعیف پ ک ک در این مقطع محسوب می گردد. پ ک ک با بهبود روابط میان بارزانی و ترکیه نسبت به رفتار بارزانی واکنش نشان داده و خاندان بارزانی را خائن به کردستان نامیده اند، اختلافات پ ک ک با بارزانی ها روز به روز افزایش یافته و آتش این اختلافات هم اکنون به درون فرقه نیز کشیده شد.
مراد کارییلان فرمانده نظامی و رئیس سابق پ ک ک بر این باوراست ،حزب پارت دمکرات (بارزانی) تاثیر بسزایی در تحولات کردستان داشته و نبایستی با این حزب دشمنی کرد و بر قراری روابط با این حزب را در راستای منافع گروه می داند ، ولی جمیل بایک رئیس مشترک پ ک ک کاملا برعکس مراد کارییلان می اندیشد و بارزانی ها را عامل اصلی در نابودی کردستان می داند، جمیل بایک همکاری حزب پارت دمکرات با اردوغان را مهمترین شناسه خیانت بارزانی خوانده و خاندان بارزانی را به دزدی از منابع زیر زمینی و اموال کردها متهم می کند.
این اختلاف نظر های قدیمی میان دو رهبر پ ک ک به تازگی منجر به بروز اختلافات شدید در گروه شده است .مراد کارییلان با تاکید بر این موضوع که ارتش ترکیه بهار امسال از خاک اقلیم کردستان عراق به قندیل حمله خواهد کرد ، بهبود روابط با بارزانی مانعی بزرگ در تحقق این امر می داند ولی جمیل بایک چنین نظری نداشته و ایجاد روابط با بارزانی را راهکار مناسبی برای جلوگیری از این حملات نمی داند.
خروج نیروهای پ ک ک از شنگال نیز از جمله موضوعات اختلافی دیگر میان جمیل بایک و مردا کاریلان می باشد.
اکنون شورای رهبری پ ک ک به دو دسته تقسیم شده ،عده ای مخالف برقراری روابط با بارزانی ها و عده ای دیگر موافق با بر قراری روابط با بارزانی…

قبلی «
بعدی »

۱ دیدگاه

  1. هر دو بروند به جهنم. تروریست های خائن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *