۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • بروز اختلاف بین رئیس شورای رهبری پ.ک.ک و نمایندگان کُرد

بروز اختلاف بین رئیس شورای رهبری پ.ک.ک و نمایندگان کُرد

  • ۸ شهریور ۱۳۹۳
  • ۳۱۵ بازدید
  • ۰
برخی اظهارات جمیل بایک موجب دلخوری سری ثریا اُندر و ارتوغرول کورکچو شد.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی  به دنبال آن که جمیل بایک رئیس شورای رهبری پ.ک.ک، در گفتگو با روزنامه ی وطن، انتقادتی را علیه حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) مطرح کرد، سران این حزب به او پاسخ دادند.
بایک در اظهارات خود اعلام کرده بود که در دو محله ی مرفه نشین استانبول، برخی از سران حزب دموکراتیک خلق ها سکونت دارند که مبارزین اصیلی نیستند و این حزب باید خود را از دست آنان نجات دهد.
سری ثریا اُندر نماینده ی استانبول و یکی از اعضای هیات ملاقات با اوجالان که از موسسین حزب دموکراتیک خلق ها است، در گفتگوی زنده با شبکه ی تلویزیونی CNNturk اعلام کرد:«سخنان بایک مرا به شدت گله مند کرد. امیدوارم، منظور ایشان من نباشد. اما من برای همه ی ساکنین آن دو محله ی مرفه نشین احترام قائلم و به عنوان فردی که در تاسیس این حزب متحمل رنج های بزرگی شده ام، اجازه نمی دهم تلاش های من بر باد داده شود. از همه ی رفقایم که آنان را مبارز غیراصیل دانسته اند تقاضا می کنم که همراه با من در این مسیر پیش بیایند و به مبارزات خود ادامه دهیم. من هنوز هم نمی دانم چرا در این شرایط حساس مجسمه ی معصوم کورکماز در لیجه نصب شد و آن مشکلات پیش آمد. اما نه تخریب این مجسمه و نه توهین به مجسمه ی آتاترک را درست نمی دانم و اگر آن جا بودم خود را در برابر مجسمه ی آتاترک سپر می کردم».
از دیگر سو ارتوغرول کورکچو که پیش از صلاح الدین دمیرتاش، سکان رهبری حزب دموکراتیک خلق ها را در دست داشت، در گفتگو با یکی دیگر از روزنامه های ترکیه ناراحتی خود از اظهارات بایک را بر زبان آورد.
همه ی این اتفاقات در حالی رخ داده که صلاح الدین دمیرتاش رهبر حزب دموکراتیک خلق ها که در انتخابات ریاست جمهوری نزدیک به ۱۰درصد از آرای مردم را به دست آورده بود، طی ۱۸ روز اخیر از هر گونه گفتگوی رسانه ای حذر کرده و خبری از او نیست.
برخی تحلیل گران سیاسی ترکیه معتقدند که حزب دموکراتیک خلق ها که به توصیه ی اوجالان و توسط چپ گرایان ترک و کُرد تاسیس شده، در اساسنامه ی داخلی خود، دفاع و حمایت از اعتراضات اجتماعی و سیاسی همجنسگرایان را به عنوان یک اصل ایدئولوژیک قرار داده و این مساله خشم سران پ.ک.ک را برانگیخته است.
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین