۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • برق داعش در منطقه تل ابیض توسط ترکیه تامین می شود

برق داعش در منطقه تل ابیض توسط ترکیه تامین می شود

  • ۲۵ خرداد ۱۳۹۴
  • ۳۸۱ بازدید
  • ۰

یک روزنامه نگار ترک با سفر به مرز سوریه گزارشی از روابط دولت ترکیه و داعش تهیه کرده است که حاکی از آن است که ترکیه برق داعش را در منطقه تل ابیض تامین می کند.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از روزنامه Birgun، “ارک آچارَر” خبرنگار روزنامه Birgun ترکیه با سفر به مرز آک چاکال، مرز مشترک سوریه – ترکیه گزارشی از وضعیت مناطق اشغالی مرز سوریه – ترکیه توسط نیروهای دولت اسلامی عراق و شام (داعش) تهیه کرده است. چیزی که در این گزارش برجسته شده است ادعایی است مبنی بر تامین برق منطقه تل ابیض (که در اشغال نیروهای دولت اسلامی عراق و شام (داعش) است و یکی از مناطق استراتژیک و حساسی است که درگیری ها برای تصرف آن از جانب نیروهای نظامی کرد ادامه دارد) توسط ترکیه است.
در این گزارش آمده است: در بین نیروهای دولت اسلامی عراق و شام (داعش) و ترکیه در منطقه مرزی آک چاکال در شانلی اورفا، دفاتر و انبارهای محصولات کشاورزی وجود دارد. قبل از این که جنگ داخلی در سوریه رخ دهد بر اساس توافقات به وجود آمده میان دو کشور ترکیه و سوریه در کنار این انبارهای محصولات کشاورزی در ۳ خط تاسیسات توزیع برق آغاز به کار کرده بودند. بعد از آن که منطقه تل ابیض به اشغال نیروهای دولت اسلامی عراق و شام (داعش) درآمد متاسفانه شرکت توزیع برق دجله ((DEDAŞ توزیع برق خود به این منطقه را قطع نکرد. بر اساس اطلاعات به دست آمده از یک کارمند شرکت توزیع برق دجله که نخواست نامش فاش شود، سال های متمادی است که ترکیه به منطقه تل ابیض برق صادر می کند. در منطقه مرزی آک چاکال روزانه ۳ الی ۴ بار قطعی برق وجود دارد ولی منطقه تل ابیض ۲۴ ساعته در روشنایی کامل است. پشتیبانی و رسیدگی به خطوط توزیع برق به تل ابیض نیز بر عهده شرکت توزیع برق دجله قرار دارد.
در ادامه این گزارش آمده است: برقی که دولت اسلامی عراق و شام (داعش) از ترکیه دریافت می کند به معنی کشته شدن بیشتر انسان ها است. خلاصه تراژدیک و نهایی این گزارش می تواند در این جمله خلاصه شود: «برقی که به داعش صادر می شود از جیب تمام ملت ترکیه خارج می شود».
همچنین در این خبر از وضعیت مطلوب قاچاقچیان داعشی در مرزهای ترکیه، تجارت نیروهای دولت اسلامی عراق و شام (داعش) در این مرزها، عدم وجود کافی نیروهای امنیتی ترکیه در مرزهای مشترک با مناطقی که تحت اشغال داعش قرار دارد نیز گزارشی تهیه شده است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین