۲۶ شهریور ۱۴۰۳

برداشت پژاک از آزادی و برابری

  • ۱۹ آذر ۱۴۰۰
  • ۳۷۹ بازدید
  • ۰

به طور کلی در سطح جوامع دنیای امروزه برداشت از مفهوم آزادی متفاوت است هر انسان و هر جامعه ای طبق ذهنیت و بینش ومنطق و شرایط اجتماعی و اخلاقی  معنایی دوباره به آزادی میدهد هر چه قدر اجتماعات متفاوت است آزادی هم متفاوت است مثلا:مفهوم آزادی برای یک اوروپای و ایرانی متفاوت است زیرا رئالیته اجتماعی و تاریخی و سنتی مان متفاوت است فرهنگمان متفاوت است دیدگاهمان وذهنیتمان متفاوت است. برداشت انسانها در مقطع سن هم نسبت به آزادی متفاوت است مثلا برای نوجوان و جوان و میانسال و کسی مجرد و متاهل که باشد معنایی جداگانه دارد و برای عده ای آزادی یعنی امنیت اجتماع و یا امنیت اقتصادی … است. آزادی همراه اخلا ق معنا میگیرد آزادی بدون معیار اخلاقی آزدی نیست جامعه  ها با ارزشهای معنوی و مادی و معیارهای اخلاقی  خود شکل جامعه را میگیرند جامعه ای که فاقد ارزشها و معیار های اخلاقی و رسم رسوم و عادات باشد جامعه نیست آزادی همراه حقوق اجتمای و فردی ارزشی دوباره به جامعه میدهد یعنی حقوق هر انسان در داخل جامه حفظ شود  ازادی یعنی هرچه قدر انسان اهمیتی برایش قائل است  برای همنوعانش قائل باشد  و هرجامعه وفرد حق انتخاب شدن و حق انتخاب کردن را دارد. واژه آزادی به خودی خود واژه گسترده‌ایاست است و با عبارت‌هایی همچون آزادی‌های اجتماعی و حقوق بشر آمیخته شده‌است.

آزادی توانایی ساختن است جامعهای که نتواندامکانات زندگی و رفاهی و دفاعی وخود تا مین کند همیشه محتاج بیگانگان خواهد شد ودر مرور زمان آزادی و استقلالش ازبین خواهد رفت.

استفاده پژاک از آزادی در خارج از فرقه :

استفاده از آزادی برای فرقه ها در خارج از محدوده گروهک تنها جنبه تبلیغاتی دارند برا ی اینکه مردم را متوجه خود کنند وبتوانند در جامعه و در دولتها محیطی برایشان باز کنند

تمامی گروهک ها در برای متعاقد کردن انسانها از کلمه آزادی از یک طرف به عنوان سپهر واز طرفی هم مانند تله استفاده میکنند وجه سپهر بودن در این است که در سطح بین المللی به ماهیت فرقه مشروعیت داده شود و بتوانند فعالیتهای شان را(سیاسی و دیپلماتیک و اقتصادی و اجتماعی) گسترش بدهند .مثلا پژاک در اوروپا برای اینکه  جایگاهی بدست بیآورد خودرا به عنوان مخالف اول ایران نشان میدهد و دست به سیاه نمایی میکندو در ایران هرچه اتفاق بیفتد از جمله حوادث اجتماعی و طبیعی دولت را مقصر میداند ودر اوروپا خود را حامی آزادی و دمکراسی وبرادر و برابری میداند .

وجه تله بودن آزادی جذب نیرو به گروهک است آنچه را که در جامعه نیست به جذبیها وعده دادن است مثلا:برای متعاقد کردن انسانها طوری وانمود مکنند که شما در گروهک آزاد هستی هر چه را که دوست دارید انجام میدهی مثلا :میگویند اگر می خواهی برای درس خواندن به اوروپا بروی ما شما را میفرستیم  حال اینکه چیزی در میان نیست ذاتا از اوروپا جذبی میگیرند. اما باید این را بدانیم که گروهک ها برای منافعشان دروغگویی را مباح میدانند .

ماهیت آزادی در داخل گروهک:

سیستم گروهک ها معمولا هرمی هستند و این هم به معنای خود کامه بودن است  رهبر به عنوان مقام عالی شناخته میشود رهبر در راس گروه است و پیروان درپایین هستند قدرت تصمیم گیری با رهبر است و پیروان نیروی اطاعت کننده دارند  دستور میگیرند و برای رهبر فرقه کار انجام می دهند و از برنامه هماهنگ شده مجاب کردن استفاده میکنند و وهمان سیستم مغز شویی و باز سازی فکری اعضا است با دادن اطلاعات جدید و آموزشهای مکرر فرد را از گذشته دور نگاه داشته و دیدگاه فرد را نسبت به گذشته بدبین کرده و او را در راستای اهداف گروهک هدایت کردن و واز فرد مانند ابزاری استفاده مکنند و فرد از تمامی حقوق بی بهره میشود و حقوقش گرفته میشود .و تنها حق گشتن انسانها را دارد و جای تاسف است که اسم این کار هم با آزادی ایضاح می کنند در کردستا ن ایران هزاران نفر بی گناه از طرف گروهک ها با شعار آزادی کردستان  به قتل رسیداند آیا کسی خود آزاد نباشد چگونه میتواند برای دیگر انسانها ادعا آوردن آزادی کند ؟آیا آزادی مهارت در کشتن انسانهاست ؟

امروزه آنچکه در پژاک  هست ما  با ذکر نمونه ارئه میکنیم.

  • اعضا حق مطالعه کتابها غیراز کتابهای گروهک را ندارد و حق نگاه کردن رادیو و تلویزیون به غیر از گروهک را ندارد و تماشای تلویزیون حدودا از دو ساعت بیشتر نیست و تماشا کردن تلویزیون ترکیه و سایر ممنوع می باشد .
  • اعضا حق ملاقات و نوشتن نامه و تماس و در یافت خبر از بستگان خودرا ندارد اگر بخواهی نامه ای بفرستید باید مدیریت گروهگ ابتدا اجازه بدهد و نامه از طرف مدیریت خوانده می شود و بعدا فرستاده می شود .
  • اعضا از حق ملاقات در داخل گروهک که فامیل هم هستند ندارد تنها بعضی وقتها تصادفی می باشد .
  • افراد حق در یافت اطلاعات بیرون آنجه که روی میدهد بیخبر است حتی آنجه که در خانواده اش اتفاق بیفتد بی خبر است  .و ناآگاه  نگه میدارد.
  • صحبت کردن با افراد غیراز گروهک اکیدا ممنوع است .
  • تنهایی به جای رفتن ممنوع می باشد .
  • تنهایی با یک دختر حرف زدن ممنوع و باید نفر سوم هم باشد .
  • عاشق شدن ممنوع است تنها باید عاشق رهبر باشید.
  • حق انتخاب را ندارید تنها می توانید پیشنهاد بدهید اگر گروه بدون خبر فرد در حق تصمیمی گرفته شود که فرد به منطقه عملیاتی برود فرد مجبور به اطاعت است ودر صورت اعتراض سزا می گیرد.
  • پژاک برای جذبیهای نو فشار زیادی برروی اعضای جدیدبرای ترک خانواده ودوستان و مشاغل خود برای حل شدن در اهداف گروه می آورد این تاکتیک ایزوله کردن فرد مکانیزمهای عام از طرف پژاک برای کنترل و ایجاد وابستگی اجباری اعضا است.
  • تمام وقت فرد ومحیط فیزیکی او رفتارهایش تحت کنترل است.
  • رفتارها و معیارها وبرخوردهای گذشته اعضا رد می شوند ورفتارها و معیارهای گروهکی جایگزین ان میشود .
  • ایجاد ترس ورعب در فرد برای عدم جدایی از گروهک.
  • عدم استفاده از امکانات ارتباطی از جمله تلفن واینترنت…وو عدم شناخت امکانات رفاه و زندگی .
  • تحریک و وادار کردن و آلوده کردن اعضا به کارهای غیر قانونی(مانند قتل …) و زمانیکه که افراد توسط گروهک آلوده میشوند مانعی برای فرار آنها می شود و مجبور به ماندن درگروهک می شوند .
  • پذیرش کسانی که در جامعه مرتکب قتل و سرقت و کارهی غیر قانونی شده اند زود به عضویت گروه در می آ یند.
  • بدبین کردن بی حد دشمن به اعضا و ایجاد کردن احساسات انتقا م جویانه در اعضا.
  • بحث و گفتگو کردن ادیان از جمله دین اسلام در گروهک ممنوع می باشد و عبادت کردن از جمله خوانندن نماز و قرآن و روزه گرفتن حتی صدقه دادن ممنوع است حتی اگر کسی به عبادت روی آورد مورد تمسخر قرار می شود.
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین