۳۱ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • با صدور بیانیه ای رسمی؛ نخست وزیر ترکیه ازدیدار با هیئت HDP امتناع کرد

با صدور بیانیه ای رسمی؛ نخست وزیر ترکیه ازدیدار با هیئت HDP امتناع کرد

  • ۷ دی ۱۳۹۴
  • ۳۱۳ بازدید
  • ۰

اظهاراتی که در ۱ هفته اخیر نمایندگان و روسای حزب دموکراتیک خلق ها در انتقاد از حکومت ترکیه و شخص نخست وزیر ایراد کرده اند باعث شده است تا مذاکره و گفتگو با این حزب معنی خود را از دست بدهد.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از خبرگزاری دوغان، نهاد نخست وزیری ترکیه در بیانیه ای رسمی که منتشر کرده است به اظهارات اخیر نمایندگان حزب دموکراتیک خلق ها واکنش نشان داده و عنوان کرده است: مدیران و نمایندگان حزب دموکراتیک خلق ها بلوغ سیاسی لازم برای استفاده از سیاست در راستای حل و فصل مسائل و مشکلات را به دست نیاورده اند. روشی که حزب دموکراتیک خلق ها اتخاذ کرده است مانع هر گونه دیدار و گفتگو با آنها می شود.
در ادامه این بیانیه آمده است: نخست وزیر ترکیه برای دیدار با روسای احزاب حاضر در پارلمان ترکیه بدون تبعیض میان آن ها برای گفتگو در خصوص تغییر قانون اساسی ترکیه وقت قبلی تعیین کرده بود. این کار برای احترام گذاشتن به ملت ترکیه صورت گرفته است. نخست وزیر بر این اساس که به تمام آرایی که ملت ترکیه به احزاب داده احترام می گذارد خواستار دیدار با روسای احزاب حاضر در پارلمان ترکیه در خصوص قانون اساسی جدید، بودجه و مسائل داخل پارلمان ترکیه شده است. ولی اظهاراتی که در ۱ هفته اخیر نمایندگان و روسای حزب دموکراتیک خلق ها در انتقاد از حکومت ترکیه و شخص نخست وزیر ایراد کرده اند باعث شده است تا مذاکره و گفتگو با این حزب معنی خود را از دست بدهد. اظهارات اخیر سران حزب دموکراتیک خلق ها یک بار دیگر نشان داده است که این حزب خواستار برابری ملت نبوده و از سیاست درگیری و هرج و مرج حمایت می کند.
همچنین در این بیانیه آمده است: در خصوص تداوم مبارزه با ترور تصمیم قاطع دولت و حکومت ترکیه ادامه داشته و این اقدامات را تا انتها ادامه خواهیم داد. درباره مبارزه با ترور که برای آسایش و رفاه ملت ترکیه پیگیری می شود با هیچ نهاد و مرجعی مذاکره نخواهیم کرد.
لازم به ذکر است، احمد داوود اوغلو، نخست وزیر ترکیه روز ۴ شنبه با روسای حزب جمهوری خواه خلق ترکیه و حزب حرکت ملی ترکیه دیدار خواهد کرد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین