۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • بانوی آذربایجانی کارآفرین برتر کشور در کردستان

بانوی آذربایجانی کارآفرین برتر کشور در کردستان

  • ۱۸ فروردین ۱۳۹۵
  • ۲۸۵ بازدید
  • ۰

بانو عطاری فر که اصالتا مراغه ای است شهر مریوان را برای فعالیت اقتصادی خود انتخاب کرده است و در مدت فعالیت اش موفق به کسب عنوان برترین کارآفرین کشور شده است.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از سیلوانانیوز،بانو ناهید عطاری فر ،‌بانوی مراغه ای از شهرهای استان آذربایجان شرقی ، این روزها با فعالیت تولیدی در مریوان کردستان عنوان برترین کارآفرین کشور را بدست آورده است.

از بانو عطاری فر خواستیم کمی بیشتر خود را معرفی کند:

بنده ناهید عطاری فر هستم اهل مراغه و ۴۵ سال است در زمینه ی تولید بافتنی فعالیت می کنم و در این مدت همیشه از کار خود لذت برده ام و با علاقه کار خودم را دنبال کرده و احساس می کنم به موفقیت رسیده ام.

از دلایل انتخاب مریوان برای فعالیت پرسیدیم:

او می گوید مردم خوب و با محبت مریوان اولین دلیل بنده برای انتخاب این شهر کردنشین بود بعد از آن نزدیکی به مرز عراق هم یکی از دلایل انتخاب این شهر بود ،‌بنده در حال حاضر در شهر مریوان ۲۰ نفر بافنده به طور مستقیم و ۲۰ نفر به طور غیر مستقیم مشغول به کار کرده ام در ضمن در حدود ۴۰۰ بانوی کُرد را آموزش داده ایم که چند تن از آنها الان برای خود کارگاه هایی دارند.

بانو عطاری فر در مدت ۴۵ سال فعالیت خود موفق شده است ۳ کارگاه بزرگ در ایران افتتاح کند یکی از کارگاه های بزرگ این بانوی موفق هم در اقلیم کردستان عراق یعنی شهر سلیمانیه افتتاح شده است
از مجموع کارگاه های تولیدی این بانوی موفق سالانه بیش از نیم میلیارد تومان صادرات به کشورهای همسایه انجام می شود که رقم واقعا بزرگی است.

درباره ی اهداف و علت شروع این کار بانو عطاری فر می گوید: بنده از همان ابتدا این حس را داشتم که من نمی توانم فقط یک زن خانه دار باشم و باید تغییری در زندگی خود ایجاد کنم و با توجه به علاقه ی زیادی که به بافتنی داشتم تصمیم گرفتم وارد این کار شوم به تمام زنان این سرزمین توصیه می کنم که هیچ گاه از شروع یک فعالیت نترسند و کار را شروع کنند به نظر بنده کارهای خانگی می تواند برای بانوان بسیار خوب باشد ،‌هدف بنده در حال حاضر تبدلیل کارگاه هایم به یک کارخانه بزرگ است تا بتوانم در آنجا برای بانوان بیشتری کارآفرینی کنم.

برای این بانوی موفق آرزوی موفقیت داریم.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین