۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • بارزانی غیرممکن خواندن استقلال اقلیم کردستان را تکذیب کرد

بارزانی غیرممکن خواندن استقلال اقلیم کردستان را تکذیب کرد

  • ۲۳ شهریور ۱۳۹۴
  • ۳۴۶ بازدید
  • ۰
ریاست اقلیم کردستان عراق با انتشار اطلاعیەای خبر شبکه «روسیه ۲۴» مبنی بر اینکە مسعود بارزانی در مصاحبە با این شبکە تلویزیونی، استقلال اقلیم کردستان را غیرممکن خواندە، تکذیب و اشارە کرد کە ترجمە اشتباە برای اظهارات وی انجام شدە است.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی : شبکه «روسیه ۲۴» خبر داد کە مسعود بارزانی در مصاحبە با این شبکە، گفتە است: اعلام استقلال اقلیم کردستان در حال حاضر غیرممکن است و این مسئله فقط بنا به دلایل سیاسی نیست، بلکه به دلیل اوضاع امنیتی بحرانی در عراق است. اقلیم کردستان اکنون به حل مسئله استقلال خود از راه‌های مسالمت‌آمیز توجه دارد و در این خصوص با بغداد در حال گفتگو است، اما خود بغداد با مشکلات زیادی جدای از مشکلاتش با اقلیم کردستان روبرو است. این حق ملت کُرد است که گام تعیین‌کننده‌ای را برای برخورداری از استقلال بردارد، اما شرایط کنونی اجازه تضمین این استقلال را به کردها نمی‌دهد.
ریاست اقلیم کردستان در اطلاعیەای، این خبر را تکذیب و اعلام کرد کە شبکە روسیە ٢۴سخنان بارزانی در پاسخ بە یکی از سؤالات این شبکە را اشتباە ترجمە کردە است.
در اطلاعیە ریاست اقلیم کردستان آمدە است: «روز پنجشنبە ١٠ سپتامبر ٢٠١۵ شبکە روسیە ٢۴ مصاحبەای با جناب مسعود بارزانی رئیس اقلیم کردستان انجام داد و ایشان پاسخ چند سؤال این شبکە را پاسخ گفتند. متاسفانە بە دلیل اشتباە صورت گرفتە از سوی بخش عربی شبکە روسیە ٢۴ ترجمە نادرستی از بخشی از سخنان رئیس اقلیم کردستان در خصوص استقلال اقلیم کردستان شد، کە گویا جناب بارزانی استقلال اقلیم کردستان را غیرممکن دانستەاند.»
در اطلاعیە، پاسخ بارزانی بە سؤال خبرنگار دربارە چگونگی استفادە از فرصت‌ها در راستای توسعە و پیشرفت کردستان و موانع پیش روی این مهم و دیدگاە وی در خصوص آیندە کردستان، اینچنین آمدە است: «نمی‌توان مشکلات منطقە را ازنظر دور داشت و باید وضعیت کلی منطقە را دید. وضعیت ما متأثر از رویدادهای خارج از اقلیم نیز هست، تهدیدات بسیارند و فرصت‌ها نیز بە همان صورت. داعش تهدیدی علیە همگان است و تحولات منطقەای و کاهش بهای نفت نیز تهدید بە شمار می‌آیند. همزمان ثابت شد کە ما برای هیچ‌کسی تهدید نیستیم و یکی از فاکتورهای اساسی در تامین ثبات و امنیت منطقە هستیم و در معادلات اقتصادی نیز نقش‌آفرین هستیم. بسیار تلاش کردیم کە در عراق نقشی تأثیرگذار در حل مشکلات ایفا نماییم، اما مشکلات لاینحل ماند. در پایان بە عنوان یک ملت این حق ماست کە در راستای استقلال گام برداریم و وضعیت بیش از این قابل‌تحمل نیست، اما این مهم با تفاهم و بە صورت مسالمت‌آمیز بە دست می آید.»
در پایان اطلاعیە ریاست اقلیم کردستان تاکید شدە است: «اظهارات جناب بارزانی واضح و شفاف هستند و بە هیچ عنوان غیرممکن بودن استقلال اقلیم کردستان در سخنان ایشان مشاهدە نمی‌شود. شایان‌ذکر است کە پس از بررسی‌های صورت گرفتە، شبکە روسیە ٢۴ اشتباە صورت گرفتە را تصحیح کردە و از مخاطبین خود معذرت‌خواهی کردە است.»
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین