۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • باراک اوباما: همکاری با PYD در یک سال اخیر باعث عقب رانده شدن داعش شده است

باراک اوباما: همکاری با PYD در یک سال اخیر باعث عقب رانده شدن داعش شده است

  • ۱۸ تیر ۱۳۹۴
  • ۲۹۲ بازدید
  • ۰
نمونه هایی مانند کوبانی و گری سپی (تل ابیض) نشان داده است که وجود یک همکار فعال (حزب اتحاد دموکراتیک سوریه PYD) در مبارزه با دولت اسلامی عراق و شام (داعش) تا چه اندازه موثر بوده است.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از خبرگزاری Haber7، باراک اوباما، رئیس جمهور ترکیه در اظهاراتی مهم با اشاره به حزب اتحاد دموکراتیک سوریه (PYD) عنوان کرد: در یک سال گذشته نمونه هایی مانند کوبانی و گری سپی (تل ابیض) نشان داده است که وجود یک همکار فعال (حزب اتحاد دموکراتیک سوریه PYD) در مبارزه با دولت اسلامی عراق و شام (داعش) تا چه اندازه موثر بوده است. از زمانی به وجود آمدن این همکاری، نظامیان داعش تا اندازه بسیار قابل توجهی عقب رانده شده اند برای اثبات این حرف کافی است نگاهی به کوبانی و گری سپی (تل ابیض) انداخته شود.
وی در ادامه اظهارات خود تاکید کرد: نیروهای ائتلافی علیه داعش در بیش از ۵ هزار حمله هوایی که به اهداف این گروه تروریستی داشته است توانسته هزاران تانک، خودروی نظامی، تاسیسات تولید بمب و کمپ های آموزشی را نابود کند. همچنین بر اساس اخبار رسیده از مقامات عالی رتبه پنتاگون نیروهای ائتلاف در حملات خود توانسته اند هزاران نظامی و فرماندهان عالی رتبه داعش را به هلاکت برسانند. دولت اسلامی عراق و شام یک چهارم از مواضع خود در عراق را از دست داده است. در سوریه نیز مواضع تاکتیکی و استراتژیک خود در کوبانی و به خصوص گری سپی (تل ابیض) را نیز از دست داده است. این شکست ها برای داعش به خصوص در سوریه که مرکز عملیاتشان در الرقه قرار دارد شکست بسیار بزرگی بوده است.
اوباما در ادامه سخنان خود با اشاره به این که باید مقابل اعزام جنگجوی خارجی به عراق و سوریه گرفته شود گفت: ایدئولوژی ها با سلاح شکست نخواهد خورد، با فکر و اندیشه ای جدید شکست خواهد خورد. ایالات متحده آمریکا برای مقابله با پیوستن نظامیان به گروه های رادیکال اسلامی اقدامات جدی آغاز کرده است. کشورهایی هم که دارای جمعیت بزرگی از مسلمانان هستند برای مقابله با پیوستن جوانان خود به گروه های افراطی اسلام گرا باید شرایط اقتصادی بهتری به وجود آوردند و فرصت ها در کشورشان را افزایش دهند.
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین